استاندارایلام؛
استاندارایلام گفت:اولویت کتابخانه های عمومی استان در بخش زیربنایی را بهسازی و تکمیل فضاهای موجود اعلام کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا پروژه های نیمه تمام را در این حوزه فعال و تکمیل کرده سپس احداث کتابخانه های جدید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۳۳۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 04 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه شنبه در نشست نهاد کتابخانه های این استان با تقدیر از مسئولان این نهاد در اجرای برنامه ها اظهار کرد: در سال های اخیر اقدام ها و تحولات خوب و مثبتی در حوزه کتاب و کتابخوانی این استان انجام گرفته است.
 
وی اولویت کتابخانه های عمومی استان در بخش زیربنایی را بهسازی و تکمیل فضاهای موجود اعلام کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا پروژه های نیمه تمام را در این حوزه فعال و تکمیل کرده سپس احداث کتابخانه های جدید در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار ایلام بر تجهیز و تکمیل کتابخانه مرکزی شهر ایلام تاکید کرد و خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی استان برای تسریع در روند تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی شد.
 
مروارید همچنین خواستار جلب مشارکت و بهره گیری از کمک های خیران در جهت ساخت و توسعه کتابخانه ها شد و تاکید کرد: می توان برای تجهیز کتابخانه مرکزی شهر ایلام از کمک های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه ملی نیز بهره گرفت.
 
وی وضعیت موجود فضای کتابخوانی در روستاهای استان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در تفاهم نامه کلی که مابین نهاد کتابخانه ها و بنیاد برکت منعقد شده است می توان سهمیه های دیگری برای احداث کتابخانه در روستاها گرفت.
 
مدیر کل کتابخانه های استان ایلام نیز در این نشست گفت: در بیشتر شهرستان ها پروژه هایی وجود دارد که اعتبارات آنها پیش بینی شده اما تاکنون تخصیص نیافته است.
 
مراد جلیلیان خواستار توجه بیشتر اداره کل راه و شهرسازی ایلام به عنوان مجری این طرح ها در خصوص جذب اعتبارات مورد نیاز این حوزه شد.
 
وی تاکید کرد: 10 مورد کتابخانه روستایی در استان ایلام وجود دارد که عملیات اجرایی هفت پروژه از آنها در دست اقدام بوده و سه مورد نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار