استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت:در صورت بهره برداری مناسب از این منابع با ارزش ، استان ایلام به قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 03 December 2016
استاندار ایلام گفت: شهرستان مرزی مهران که زمانی با تهاجم گسترده دشمن بعثی به کلی تخریب شد امروز در سه محور صنعت، گردشگری مذهبی و کشاورزی در مدار و ریل توسعه قرار گرفته است.


 
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سامانه گرمسیری استان ایلام که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در مهران برگزار شد.
که در صورت بهره برداری مناسب می تواند ایلام را به قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور تبدیل کند.
 
وی افزود: دولت تدبیر و امید در راستای توجه به بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه برنامه ریزی برای تبدیل یک میلیون هکتار از اراضی کشور از دیم به آبی را در دستور کار دارد که از این مقدار 100 هزار هکتار در استان ایلام قرار دارد.
 
استاندار ایلام یادآور شد: بخش زیادی از این طرح در چارچوب طرح سامانه گرمسیری است که بر اساس آن آب رودخانه سیروان کردستان پس از طی 580 کیلومتر به استان ایلام منتقل می شود که این کار بسیار بزرگ در دولت یازدهم محقق شده است.
 
مروارید تاکید کرد: با اجرایی شدن طرح احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سامانه گرمسیری شاهد تحول چشمگیری در فعالیت های کشاورزی و افزایش محصولات زراعی و باغی در استان خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: شهرستان مهران که مزین به خون مطهر 6 هزار شهید گلگون کفن است که برای رهایی این خطه شهید پرور از هجمه دژخیمان رژیم بعث به شهادت رسیدند، امروز در سه جبهه گردشگری مذهبی بخاطر تردد زائرین اباعبدالله الحسین (ع)، صنعت و کشاورزی در مدار و ریل توسعه قرار گرفته که نوید بخش روزهای بسیار روشن برای مردم این شهرستان و دیگر مناطق استان ایلام است.
 
مروارید ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) هم اکنون مشارکت گسترده ای در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباطی مهران دارد و در اجرای طرح احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سامانه گرمسیری نیز همکاری گسترده ای خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم از امکانات و ظرفیت های این قرارگاه برای سایر مناطق استان نیز استفاده کنیم.
 
وی گفت: ظرفیت های قرارگاه خاتم یک تکیه گاه قابل اتکایی است که مسئولان استان برای پیشبرد برنامه های خود حساب ویژه روی تجربیات و امکانات این قرارگاه باز کرده اند.
 
بر اساس طرح احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سامانه گرمسیری 16 هزار و 257 هکتار از اراضی و دشت های استان ایلام با اعتبار یک هزار و 498 میلیارد ریال زیر پوشش شبکه آبیاری قرار می گیرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار