هم‌نشینی از جنس مرگ
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین از مسمومیت 101 نفر بر اثر گاز گرفتگی در سال جاری خبر داد و مردم این استان را به رعایت نکات ایمنی توصیه کرد.
کد خبر: ۳۳۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 01 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فصل پاییز از فصل‌های سردی است که نعمت‌های ارزشمندی برای مردم همچون سرما و بارندگی را به همراه دارد که این نعمت‌ها خیر و برکتی برای جامعه است چراکه اگر بارش بارانی در کار نباشد مردم از نعمت آب بی‌بهره خواهند بود.

ارمغان پاییز در جایی زیباست که بتوان از نعمت‌های آن به خوبی استفاده کرد و ترفندها و سیاست‌هایی را در برابر سرما پیش رو گرفت تا خاطرات تلخی از پاییز برای انسان برجای نماند.

طبیعی است که با سرد شدن هوا مردم به استفاده از سیستم‌های گرمایشی همچون شوفاژ و بخاری تمایل پیدا می‌کنند و بهای منابع طبیعی در این حوزه بیش از پیش برای هر فردی نمایانگر است.

گاز مونواکسید کربن از خطرناک‌ترین گازهایی است که سلامت جان انسان را تهدید می‌کند و اگر نکات لازم در خصوص این گاز در نظر گرفته نشود به عنوان یک عامل کشنده در فصل پاییز محسوب می‌شود.

افزایش شعله‌های گاز در منازل از سال‌های گذشته به یک معضل تبدیل شده است و اندکی غفلت در این حوزه بلای جان انسان شده و ناگفته نماند که استان قزوین هم از جمله استان‌هایی است که مردم آن گازگرفتگی را تجربه کرده‌اند.

براساس آمارهای به دست آمده از سوی مسؤولان، مردم قزوین خاطرات تلخی را از فصل پاییز تا به امروز تجربه کرده‌اند چراکه گاز همواره به عنوان یک معضل پایان زندگی برخی از این مردم بوده است.

پیمان نامدار در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به آمار کشته شدگان در اثر گازگرفتگی اظهار داشت: از اوایل سال 95 تا به امروز 101 نفر در اثر گازگرفتگی مسموم شده و از این آمار 69 نفر در بیمارستان‌های استان قزوین بستری، 22 نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند و 5 نفر فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از افراد مسموم شده بر اثر گازگرفتگی 4 مورد به تازگی و طی چند روز گذشته انجام است که یک مورد از این 4 مورد شامل مسمومیت یک زوج قزوینی در یکی از خیابان‌های جنوب شهر است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین بیان کرد: گاز مونواکسیدکربن یکی از گازهای خطرناکی است که اگر به خوبی کنترل نشود می‌تواند به عنوان یک معضل و تهدید برای سلامت انسان محسوب شود و بر این اساس به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود به نکات ایمنی ارائه شده از سوی رسانه‌های جمعی و ملی توجه کنند.

نامدار یادآور شد: مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در سال جاری آمار نسبتا بالایی را به خود اختصاص می‌دهد و وجود چنین آماری نشان دهنده میزان خطرناک‌تر بودن این گاز است که با سیاست‌های مختلف می‌توان از حوادث ناگواری جلوگیری کرد.

نکته قابل توجه در این گفت‌وگو این است که ارائه آمار و ارقام مسمومیت‌های گاز مونواکسید کربن(CO) از سوی مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین زنگ هشداری برای سایر شهروندان است تا در استفاده از تجهیزات و سیستم‌های گرمایشی نهایت دقت و توجه را در نظر بگیرند و سلامت خود را در سرمای پاییز و زمستان تضمین کنند.

و فراموش نکنیم که تضمین سلامت در گرو آگاهی و هوشیاری انسان از سوی مسؤولان و مدیران است و اندکی غفلت یک عمر پشیمانی را به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار