نماینده مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی قوای مجریه، مقننه و قضاییه هر کدام باید در حد و مرز خودشان حرکت کنند و با همکاری، هم افزایی و همدلی کارها را به پیش ببرند.
کد خبر: ۳۳۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 01 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، اردشیر نوریان به مناسبت دهم آذرماه روز مجلس و شهادت سیدحسن مدرس افزود:
در ساختار نظام جمهوری اسلامی بر تفکیک و وظایف قوا تاکید شده و جایگاه ولایت فقیه در تنظیم روابط قوای سه گانه نیز در اصول قانون اساسی تاکید شده است.
به گفته وی در صورتی که قوای سه گانه بتوانند در عین رعایت حدود و سغور، روابط نزدیکی با هم داشته باشند، می توانند در یک برآیند کلی جامعه را در مسیر توسعه و پیشرفت و تکامل قرار دهند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: سه ویژگی شجاعت، صراحت و حق طلبی، مجلس را در راس امور قرار می دهد و این از ویژگی های شهید مدرس بود.
وی گفت: نخستین ویژگی مجلس شورای اسلامی که آن را در تراز نظام جمهوری اسلامی قرار می دهد، شجاعت، صراحت بیان در عدالت طلبی و حق طلبی است.
نوریان اظهار کرد: مجلسی می تواند در راس امور باشد که قوانین، رویه ها و پروسه های آن دارای این سه ویژگی باشد.
وی گفت: دومین ویژگی مجلسی که باعث می شود این نهاد قانونگذار در راس امور قرار گیرد، همترازی دیانت و سیاست نمایندگان است که در کنار حق طلبی و سیاست همراه با اخلاق، دیانت را در راس خواسته ها و منویات قانونگذار قرار می دهد.
به گفته وی از این رو نمایندگان مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس، رفتار و کردار این شهید بزرگوار را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
شهید‌ آیت‌الله سیدحسن مدرس در سال 1287 قمری به دنیا آمد و در دوره سوم نیز از طرف مردم تهران به نمایندگی انتخاب شد که به دلیل مبارزات اسلامی خود به دستور رضاخان در شب دهم 1316 به شهادت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار