اردوی آماده‌سازی و تمرینات ملی‌پوشان عضو تیم ملی رزمی در سبک پنچاک سیلات به منظور سفر به مسابقات جهانی 2016 در قم به پایان رسید.
کد خبر: ۳۳۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 26 November 2016
به گزارش تابناک قم، پنچاک سیلات یک واژه فراگیر برای نام‌گذاری فرم‌های گوناگون مبارزاتی در مجمع الجزایر اندونزی به شمار می‌رود که در منطقه آسیای شرقی در کشورهایی نظیر اندونزی، مالزی و برونئی یافت می‌شود و اکنون یک سبک ابداع شده از ورزش‌های رزمی توسط کشور اندونزی است.

پنچاک سیلات از دو بخش پنچاک واژه مرسوم برای هنرهای رزمی در جاوه شرقی و مرکزی و سیلات واژه مرسوم در سوماترا تشکیل شده است و در کاربرد امروزی، پنچاک به بخش‌های نمایشی هنرهای رزمی و سیلات به جوهره جنگی و دفاع شخصی تعلق دارد و فعالیت رشته پنچاک سیلات به تازگی در قم آغاز شده است.

رشته ورزشی پنچاک سیلات علاوه بر حضور در بازی‌های ساحلی آسیا، یکی از رشته‌های شرکت کننده در بازی‌های آسیایی هنرهای رزمی 2009 در شهر بانکوک تایلند و همچنین و بازی‌های آسیایی داخل سالن بود و مسابقات جهانی آن نیز امسال در اندونزی به انجام خواهد رسید.

یک هفته تمرین و اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان پنچاک‌ سیلات در قم

پنچاک سیلات یکی از رشته‌ها و سبک‌های زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های رزمی محسوب می‌شود و ورزشکاران آن در تلاش برای کسب آمادگی لازم به منظور حضور در مسابقات جهانی 2016، آخرین مرحله اردوی خود را به میزبانی هیات ورزش‌های رزمی قم برگزار کردند.

این مرحله از تمرینات و برنامه‌های آماد‌ه‌سازی تیم ملی سبک پنچاک سیلات ایران با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی و کادر فنی تیم ملی به میزبانی هیات ورزش‌های رزمی استان قم برگزار شد تا این تیم با قدرت به مسابقات جهانی برود.

رقابت‌های جهانی پنچاک سیلات در سال 2016 مهمترین میدان پیش‌روی ورزشکاران ملی‌پوش ایران در این رشته است و بر همین اساس تعداد 16 ملی‌‌پوش این سبک رزمی از استان‌های مختلف در اوزان گوناگون در اردوی آماده‌سازی تیم ملی پنچاک سیلات در قم حضور داشتند.

پنچاک سیلات به عنوان یکی از انجمن‌های فعال در فدراسیون ورزش‌های رزمی کشورمان فعالیت می‌کند و در حال حاضر همایون خرّم رئیس انجمن پنچاک سیلات ایران است و وی علاوه بر این مسوولیت، هدایت تیم ملی پنچاک سیلات را در مسابقات جهانی بر عهده خواهد داشت.

2 نقره و 2 برنز رهاورد ملی‌پوشان پنچاک سیلات از بازی‌های ساحلی آسیا

تیم ملی پنچاک سیلات امسال یکی از تیم‌های اعزامی کاروان ورزشی ایران به بازی‌های ساحلی 2016 قهرمانی‌ آسیا نیز بود و در ترکیب تیم ملی رزمی‌کاران آماده‌ای به مصاف رقبای خود از کشورهای مختلف قاره کهن رفتند و حاصل تلاش آنها در نهایت کسب چهار مدال رنگارنگ بود.

تیم ملی پنچاک سیلات در این کسب آمادگی برای حضور در بازی‌های ساحلی 2016 قهرمانی آسیا چندین مرحله اردوی آماده‌سازی و انتخابی برگزار کرد و در نهایت ترکیب این تیم از بین رزمی‌کاران استان‌های گلستان، مازندران و تهران انتخاب شد و قم در آن مقطع در تیم ملی نماینده‌این داشت.

تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی ساحلی 2016 شهریور ماه امسال راهی بازی‌های این دوره به میزبانی کشور ویتنام شد و از چهار مدالی که در این بازی‌ها به خود اختصاص داد، دو مدال به رنگ نقره و دو مدال نیز به رنگ برنز نصیب اعضای تیم ملی ایران شد تا یکی از تیم‌های موفق رزمی کشورمان در ویتنام لقب بگیرد.

بازدید سفیر اندونزی از اردوی تیم ملی پنچاک سیلات در قم

رشته ورزشی پنچاک سیلات اصالتا برای کشور اندونزی است و در واقع این کشور آسیای شرقی پایه‌گذار رشته رزمی پنچاک سیلات محسوب می‌شود و به همین دلیل در جریان برگزاری اردوی تیم ملی پنچاک سیلات در قم، سفیر کشور اندونزی در ایران به شهر قم سفر کرد و از نزدیک تمرین ملی‌پوشان را مورد بازدید قرار داد.

با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم و هیات ورزش‌های رزمی استان قم، اردوی آماده‌سازی و تمرینات تیم ملی پنچاک سیلات ایران به سبب تامین امکانات و نیازهای ملی‌پوشان به شکلی مطلوب در قم برگزار شد و این مهم زمینه سفر سفیر اندونزی به قم و نظاره کردن تمرینات ملی‌پوشان را فراهم کرد.

آمادگی اندونزی برای اعزام مربیان پنچاک سیلات به ایران

سفیر اندونزی در بدو سفر خود به شهر مقدس قم به اداره کل ورزش و جوانان این استان در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم آمد و در دفتر مدیر کل ورزش و جوانان با حسن عابدی دیدار و پیرامون مسائل مختلف ورزش، به ویژه رشته ورزشی پنچاک سیلات و آمادگی کشور اندونزی برای اعزام مربیان با تجربه این رشته به ایران به منظور رشد و توسعه پنچاک سیلات گفت‌وگو کرد.

با توجه به اینکه متولی رشته پنچاک سیلات کشور اندونزی است و همچنین این کشور در آذر ماه سال جاری میزبانی رقابت‌های 2016 پنچاک سیلات قهرمانی جهان را بر عهده دارد، صحبت در خصوص این رقابت‌ها و راه‌کارهای توسعه این رشته در ایران و استان قم، محور صحبت‌های مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و سفیر اندونزی بود.

همچنین کشور اندونزی در سال 2018 میزبان بازی‌های آسیایی در رشته‌های مختلف ورزشی و همچنین بازی‌های پاراآسیایی خواهد بود و بر همین اساس حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم پیرامون این رقابت‌ها و بازی‌ها نیز با سفیر اندونزی به گفت‌وگو پرداخت.

حضور 3 ملی‌پوش قم در اردوی تیم ملی پنچاک سیلات 

آخرین اردوی تیم ملی پنچاک سیلات ایران در حالی به میزبانی قم برگزار شد که از جمع 16 نفر حاضر در این اردو، سه نفر از رزمی‌کاران شاخص پنچاک سیلات قم محسوب می‌شوند و از جمع آنها تا کنون اعزام یک نفر به رقابت‌های جهانی 2016 قطعی شده است.

در حالی که ملی‌پوشان پنچاک سیلات قم در اوزان منهای 60، 65 و 70 کیلوگرم عضو تیم ملی ایران هستند، علی کریمی در وزن منهای 60 کیلوگرم، عبدالله صالحی‌نیا در وزن منهای 65 کیلوگرم و قاسم مهدوی در وزن منهای 70 کیلوگرم برای به دست آوردن سهمیه تیم ملی به نام قم تلاش می‌کنند.

البته اعزام علی کریمی به عنوان دارنده مدال جهانی از مسابقات برون‌مرزی رشته کیک بوکسینگ، در وزن منهای 60 کیلوگرم به رقابت‌های 2016 پنچاک سیلات قهرمانی جهان در کشور اندونزی قطعی شده است و دو ملی‌پوش دیگر قم باید نظر مساعد سرمربی تیم ملی یعنی همایون خرّم را جلب کنند.

آماده‌سازی رزمی‌کار قم برای همراهی تیم ملی پنچاک سیلات زنان

این در حالی است که زمان برگزاری رقابت‌های پنچاک سیلات 2016 قهرمانی جهان نیز مشخص شده و کشور اندونزی در شرق قاره کهن به عنوان پایه‌گذار این رشته ورزشی در دنیا، از دوازدهمین روز آذر ماه سال جاری میزبان مدعیان کسب عناوین برتر در قاره‌های مختلف خواهد بود.

اردوی آماده‌سازی و تمرینات تیم ملی پنچاک سیلات ایران در حالی به میزبانی هیات ورزش‌های رزمی استان قم برگزار شد که اعزام کاروان ایران به رقابت‌های جهانی 2016 در هر دو بخش آقایان و بانوان انجام می‌شود و از قم نیز یک بانوی رزمی‌کار در تیم ملی زنان حضور دارد.

خانم زهرا شاه‌مرادی بانوی رزمی‌کار شاخص استان قم در رشته‌های متنوع رزمی با سابقه کسب عنوان‌ها و مدال‌های متنوع از مسابقات داخلی، اکنون تنها ملی‌پوش رزمی قم در اردوی تیم ملی پنچاک سیلات زنان ایران است و در وزن منهای 70 کیلوگرم خود را برای این اعزام جهانی آماده می‌کند.

این در شرایطی است که با تصمیم انجمن پنچاک سیلات فدراسیون ورزش‌های رزمی، اردوی آماده‌سازی تیم ملی در بخش بانوان تقریبا همزمان با اردوی تیم مردان، هم اکنون تا زمان اعزام به رقابت‌های جهانی به میزبانی تهران در سالن شهید کبکانیان پایتخت در جریان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار