معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری به منابع آبی ارزشمند استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به منابع آبی مطمئن، در کرمانشاه محدودیتی برای تخصیص آب به بخش صنعت وجود ندارد.
کد خبر: ۳۳۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 24 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛رحیمی گفت: با اجرای طرح عظیم گرمسیری منابع آبی لازم برای زیر کشت آبی رفتن 50 هکتار از دشت های حاصلخیز استان در شهرستان های گرمسیری غرب استان فراهم می شود. همچنین این مناطق از منابع آبی کافی برای اجرای صنایع بزرگ برخوردار می شوند. 

وی به پتانسیل های استان در زمینه احداث کارخانه های عظیم قند و شکر اشاره کرد و گفت: هم اکنون با وجود فعال بودن دو کارخانه قند و شکر، بخش قابل توجهی از چغندر قند تولیدی استان به شهرهای دیگری همچون اصفهان و مشهد می رود. همچنین کرمانشاه از ظرفیت بسیار گسترده ای برای افزایش تولید چغندر قند برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه گیاهان دارویی، باغات و کشت های گلخانه ای نیز استان دارای ظرفیت های بسیار خوبی است. 
رضا رحیمی در ادامه به حوزه گردشگری پرداخت و اظهار داشت: استان کرمانشاه در حوزه گردشگری نیز از ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و ظرفیت های کرمانشاه در عرصه گردشگری سلامت در منطقه غرب کشور بی نظیر است. 

معاون استاندار افزود: همچنین کرمانشاه با توجه به قرار داشتن در مسیر عتبات عالیات از پتانسیل های خوبی برای توسعه گردشگری زیارتی برخوردار می باشد. و در این زمینه  زیرساخت های خدماتی و رفاهی مناسبی در قصرشیرین و شهرهای مسیر راه کربلا فراهم است 

وی کریدور گردشگری ایران باستان را یکی دیگر از پتانسیل های برجسته استان معرفی کرد و گفت: کریدور گردشگری بیستون -تاق بستان هم ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تفریحی، رفاهی و خدماتی برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار