سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین خبر داد:
کرمانشاه- سرپرست شبکه دامپزشکی هرسین از اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در ۳۰ روستای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 24 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، صیاد غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی روستایی علیه بیماری نیوکاسل در ۳۰ روستای این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در تاریخ پنجم آذرماه جاری اجرا می شود، گفت: کار اجرای طرح مذکور در سطح شهرستان هرسین توسط ۱۵ اکیپ از نیروهای بسیجی مقیم روستاها صورت می گیرد.

غلامی جمعیت طیور در روستاهای هدف در سطح شهرستان هرسین را بالغ بر ۱۹ هزار قطعه عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای انجام این طرح در سطح شهرستان انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح بیان داشت: جلساتی با فرماندار و بخشداران، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و رئیس بسیج سازندگی شهرستان برای تشریح اهمیت موضوع و هماهنگی برگزار  و طی جلسه توجیهی و آموزشی برای اکیپ های واکسیناسیون آموزش های لازم به آنها ارائه شده است.

وی اهمیت و نقش طیور بومی در اقتصاد خانوار روستایی را متذکر شد و ادامه داد: بیماری نیوکاسل یک بیماری حاد و تهدیدکننده طیور صنعتی و سنتی است.

 غلامی ایمن سازی طیور روستایی با استفاده از واکسن را یکی از راه های موثر در کاهش بروز و انتقال این بیماری و تلفات ناشی از آن دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار