نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت:اکتشاف نفت مغان که از سالیان قبل در منطقه مطرح بوده با پیگیری های انجام گرفته در شرف سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۳۳۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹ 23 November 2016
به گزارش تابناک اردبیل، سید حمایت میرزاده از اعلام آمادگی یک سرمایه گذار در اکتشاف نفت مغان خبر داد و افزود: یک سرمایه گذار داخلی برای سرمایه گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده که انتظار می رود با فراهم کردن زیر ساخت ها و تامین امکانات لازم این طرح محقق شود.
 
وی افزود: برای سرمایه گذاری در این طرح مشکلات زیست محیطی مانع ایجاد کرده بود که خوشبختانه این مشکل هم برطرف شده است.
 
میرزاده اضافه کرد: چهار سال پیش مقرر شد برای اکتشاف نفت در منطقه مغان مناقصه بین المللی برگزار شود و مطالعات اولیه هم انجام شده بود ولی اقدامات اجرایی مهمی تاکنون در منطقه به عمل نیامده است.
 
نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را مهمترین تاثیر طرح اکتشاف نفت در دشت مغان دانست وگفت: صنعت نفت از صنایع اشتغال زا در کشور بوده بنابر این اکتشاف نفت در منطقه علاوه بر ایجاد اشتغال شغل های جانبی زیادی را بطور غیر مستقیم بوجود آورده و باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
 
میرزاده بیان کرد: توسعه صنایع جانبی نظیر صنایع پتروشیمی ، احداث پالایشگاه و سایر تاسیسات و فرآورده نفتی از عوامل تاثیر گذار اقتصادی در وضعت معیشتی و اشتغال مردم منطقه است و راه اندازی این صنایع در منطقه بسیاری از بیکاران را جذب خواهد کرد.
 
وی بازگشایی گمرک آزادلوی گرمی را خواستار شد و گفت: در گذشته برای بازگشایی این گمرک اهمال شده است و در اولویت برنامه نبود هرچند طرف مقابل تمایلی برای بازگشایی این گمرک نداشت اما می توان با جلب نظر و تمایل جمهوری آذربایجان به بازگشایی آن اقدام کرد .
میرزاده ایجاد منطقه آزاد تجاری را در بازگشایی این گمرک موثر دانست و گفت:درصورت ایجاد منطقه آزادتجاری شاهد بازگشایی این گمرک و راه اندازی بازار مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در گرمی خواهیم بود.
 
نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی راه اندازی منطقه آزاد تجاری را اولویت نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی دانست وگفت:نمایندگان این استان در مجلس پیگیر تصویب نهایی این طرح هستند و البته منتظر تصویب نقشه آن در هیات دولت هستیم که در صورت تصویب نقشه ، کمیسیون اقتصادی اقدام به بررسی جهت تصویب نهایی خواهد کرد.
 
میرزاده با اشاره به تاخیر در تصویب نقشه منطقه آزاد تجاری در هیات دولت افزود:برخی استان ها محدوده منطقه آزاد خود را به هیات دولت نداده اند و علت تاخیر در تصویب نقشه هم ناشی از مشخص نبودن محدوده طرح در برخی استان هاست.
 
وی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری نه تنها شهرستان گرمی را از محرومیت خارج می کند بلکه موجب رونق و توسعه اقتصادی در استان اردبیل خواهد شد.
 
نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب نهایی این طرح در مجلس شد و افزود:از تمام نمایندگان مجلس انتظار است به منظور خروج استان اردبیل از رکود اقتصادی و گسترش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه به تصویب این طرح کمک کنند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار