رییس حوزه هنری آذربایجان غربی از درخشش فیلم‌سازان آذربایجان غربی در جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 10 May 2015

علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه در خصوص درخشش فیلم‌سازان آذربایجان غربی در جشنواره‌های ملی ، اظهار داشت: در آذربایجان غربی جوانان مستعد، هنرمند و خلاق زیادی در عرصه فیلم‌سازی و سایر رشته‌های هنری وجود دارد که باید درراستای استفاده از توانایی و قابلیت‌های نهفته در این سرمایه‌های عظیم گام بلندی برداریم.

وی یکی از بحران‌های بزرگ و مشکلات عصر جاری بحران کمبود آب در مناطق مختلف کشور دانست، گفت: در این راستا با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه و منصفانه منابع آبی جشنواره‌ای به میزبانی استان اصفهان برگزار شده، و از اقصی نقاط کشور آثار ارزشمندی به این جشنواره ارسال شد.

نوروزی دریافت لوح تقدیر و جایزه ویژه جشنواره توسط مهدی حیدری را به خانواده وی و جامعه هنری آذربایجان غربی تبریک گفت و افزود: فیلم کوتاه «شپه» در دومین جشنوراه ملی جلوه‌های آب نظر داوران را به خود جلب کرده، و سازنده آن در این رقابت یکی از رتبه‌‌های برتر از آن خود کرد.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با اظهار به اینکه سه فیلم کوتاه با محوریت خشک شدن دریاچه ارومیه با نام‌های «تنگی بشکست»، «لحظه‌‌های فراموش شده» و «شپه» به این جشنواره ارسال شده بودند، ادامه داد: در نهایت فیلم مورد اشاره نظر داوران را به خود جلب کرد و حائز رتبه شد.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های کوتاه تولیدی در حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به بخش مسابقه نهمین جشنواره « ژیار» راه پیدا کرده‌اند، ضمن آرزوی موفقیت برای سازندگان این فیلم‌ها، خاطرنشان کرد: هفت عنوان فیلم کوتاه از محصولات تولیدی حوزه هنری استان ما فرصت حضور ‌یافتن در بخش مسابقه نهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس « ‌ژیار » بانه را کسب کرده‌اند.

نوروزی با اظهار به اینکه جشنواره مورد اشاره از 19 تا 21 اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد، گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی استان‌های غرب کشور، تبیین فرهنگ و آداب و رسوم مردم این خطه از جمله اهداف برگزارکننده‌های جشنواره فوق به شمار می‌رود.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با اظهار به اینکه جشنواره مورد اشاره به میزبانی استان کردستان با شرکت استان‌های واقع در غرب ایران اسلامی از جمله آذربایجان غربی، ایلام، لرستان و کرمانشاه برگزار می‌‌شود، یادآوری کرد: این قبیل جشنواره‌ها فرصت مغتنمی برای محک ‌زدن توانایی و ظرفیت‌‌های جوانان است.

این فعال فرهنگی و هنری با اشاره به اینکه از ظرفیت‌‌های نهفته بین اقشار مختلف مردم به ویژه هنرمندان جوان برای پیشبرد برنامه‌ها، تحقق اهداف و نهادینه‌سازی سیاست‌‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌توان استفاده حداکثری کرد، گفت: هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند این مرز و بوم هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار