نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت:در صورت راه اندازی این مرز، ضمن کمک به تردد زائران از مرز بین المللی مهران، می تواند تعداد زوار و مسافران کربلای معلی از مرزهای استان ایلام را دو برابر آمار فعلی افزایش دهد.
کد خبر: ۳۳۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷ 18 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شادمهر کاظم زاده در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه آبدانان اظهار کرد: مرز چیلات در شهرستان دهلران یکی از معابر مناسب و نزدیک به عتبات عالیات در کشور عراق است.
 
وی افزود: در صورت راه اندازی این مرز، ضمن کمک به تردد زائران از مرز بین المللی مهران، می تواند تعداد زوار و مسافران کربلای معلی از مرزهای استان ایلام را دو برابر آمار فعلی افزایش دهد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجوز لازم، بسترهای مورد نیاز و زیرساخت های اولیه مرز چیلات در دهلران مهیا شده که امیدواریم با همت و تلاش مدیران استان راه اندازی این نقطه که مهمترین مطالبه مردم این شهرستان است، سال آینده شاهد تردد زائران از این مرز باشیم.
 
کاظم زاده از تامین مطالبات پیمانکاران تونل کبیرکوه ار طریق انتشار اوراق قرضه اسلامی نیز خبر داد و یادآور شد: کریدور پلدختر - تونل کبیرکوه - دهلران یکی از مسیرهای اصلی و اساسی غرب کشور به سمت جنوب است که تکمیل، اجرا و بهره برداری از آن از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.
 
وی اضافه کرد: با راه اندازی این مسیر جاده ای، مشکل ترافیکی ناوگان حمل بار و مسافر هشت استان میانی، غرب و جنوب غربی به بنادر جنوبی کشور و عتبات عالیات برای دراز مدت برطرف می شود.
 
نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی هایی با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد و 12 میلیارد ربال برای تکمیل و توسعه راه های روستایی شهرستان آبدانان تخصیص بافت که با تزریق و هزینه شدن آن، تحول مثبتی در این حوزه ایجاد می شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار