اخبار کوتاه مازندران
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف یازده میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال کالای قاچاق در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 17 November 2016
به گزارش تابناک مازندران،  به  نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار سید محمود میرفیضی، اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید و مقابله با قاچاق کالا و ارز به ویژه کالاهای ممنوعه، دهمین مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا در استان مازندران به مرحله اجرا در آمده است.
 
وی هدف از اجرای این طرح را تحقق مصادیق اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال اقتصاد مقاومتی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطعانه با باندها و شبکه های عمده قاچاق کالا وارز و ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم برشمرد .
 
 میر فیضی خاطر نشان کرد :به همین منظور ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان و شهرستان های تابعه با انجام بازرسی های مقطعی و شناسایی باندها و شبکه های قاچاق کالا ، اقدامات عملیاتی را برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و کشف کالاهای قاچاق در سطح استان آغاز کردند .
 
فرمانده انتظامی مازندران ارزش کالاهای کشف شده را 11 میلیارد و 749 میلیون و 950 هزار ریال عنوان کرد و  اظهار داشت : در این رابطه 49 نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند .
 
کشف 15 تن  برنج قاچاق در ساری   
 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از کشف 15  هزارو 410 کیلو گرم برنج قاچاق در شهرستان ساری خبر داد.
 
 سرهنگ زیدالله کاظمی افزود: در راستای مبارزه با ورود و عرضه کالای قاچاق، ماموران پاسگاه انتظامی هولار این فرماندهی در حین اجرای طرح ایست و بازرسی و کنترل مبادی ورودی و خروجی مسیرهای سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو کامیون بنز در محدوده  ایستگاه پلیس راه ساری- کیاسر مشکوک و خودرو را متوقف ومورد بازرسی قرار دادند.
 
وی افزود: بابازرسی صورت گرفته از بار کامیون و  انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد، متهم برنج های قاچاق را بدون بارنامه و مجوز قانونی از شهر زاهدان بارگیری و قصد انتقال آنها  به مقصد بهشهر  را داشته است.   
 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و یا توزیع کالاهای ممنوعه مراتب را سریعاً به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
 
دستگیری سارق زورگیر در ساری
 
 فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از شناسایی و دستگیری سارق زورگیر با 8 فقره سرقت در ساری خبر داد.
 
سرهنگ"زیدالله کاظمی افزود: در پی وقوع سرقت و زورگیری از دانش آموزان و دانشجویان در ساری تحقیق و بررسی در این خصوص در دستور کار مامورین کلانتری 11 این فرماندهی قرار گرفت.
 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، خاطر نشان کرد:  با انجام تحقیقات پلیسی صورت گرفته و اخذ تصویر متهم در فضای مجازی  و با راهنمایی یکی از شاکیان این پرونده  متهم شناسایی شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری اظهار داشت: ماموران با انجام تحقیقات غیر محسوس در محدوده محل سکونت متهم در اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.
 
سرهنگ کاظمی ، خاطر نشان کرد: نامبرده با شناسایی  افراد کم سن بین سنین 17 تا 20 سال که اغلب از قشر دانشجو و دانش آموز بوده اند در محلی خلوت اقدام به زورگیری و سرقت از آنها کرده و گوشی تلفن همراه،وجه نقد ، گردنبند و ....را به سرقت می برده است.
 
کشف شکلات خارجی قاچاق در میاندورود
 
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان و کشف 138هزارو 220عددشکلات خارجی قاچاق به ارزش یکصدوشش میلیون ریال در این شهرستان خبرداد.
 
سرهنگ یداله طاهری گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی درحین کنترل عبور و مرور خودروها در لاین خروجی نکاء به سمت ساری به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شده و جهت بررسی آن را متوقف کردند .
 
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مدیر بازرگانی و سازمان تعزیرات حکومتی در بازرسی از بار نیسان که تعداد زیادی کارتن  بیسکویت ایرانی بوده ازداخل آنهاشکلات خارجی ازکشورروسیه ،اکراین و ترکمنستان  کشف کردند.
 
طاهری  با اشاره به دستگیری دو نفر در این رابطه ، تصریح کرد: در بررسی های اولیه ارزش شکلات قاچاق یکصدوشش میلیون  ریال برآورد که با توجه به حجم بالای کالای قاچاق به اداره تعزیرات منتقل شد.
 
دستگیری عامل تهیه وتوزیع لوازم آرایشی وبهداشتی قاچاق در رامسر
 
سرهنگ قربانی فرمانده انتظامی شهرستان رامسر،گفت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا وارز در شهرستان رامسر مامو.ران پلیش آگاهی این شهرستان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسائی یکی از عاملان تهیه وتوزیع لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق در این شهرستان شدند .
 
وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیس آگاهی شهرستان با هماهنگی مرجع قضایی متهم را کردند.
 
قربانی ادامه داد : متهم که لوازم بهداشتی قاچاق را در بین آرایشگاه های زنامه این شهرستان توزیع می کرد ، پس از دستگیری  با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
 
دستگیری سارق خودرو در بابل
 
در پی وقوع یک فقره سرقت خودروی پراید در حوزه استحفاظی کلانتری 12 شهرستان بابل ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .
 
این گزارش حاکی است ، با انجام تحقیقات پلیسی ، ماموران خودروی مورد نظر را در یکی از میدان های اصلی شهر مشاهده و دستور توقف آن را صادر کردند .
 
 راننده خودرو بدون توجه به هشدار های پلیس در خلاف مسیر خودروهای عبوری از محل متواری شد ، که ماموران اقدامات عملیاتی را برای متوقف کردن این خودرو آغاز کردند .
 
ماموران با انجام اقدامات پلیسی ، خودروی مورد نظر را در یکی از محورهای خروجی شهرستان متوقف و راننده خودرو که با چاقو با سمت ماموران حمله ور شده بود را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار