مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها:
مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر سطح جمعیت با‌سواد رتبه سیزدهم کشوری را دارد، گفت: 625 باب از کتابخانه‌های اهدایی کشور مربوط به خیران است، که استان کرمانشاه در جایگاه 16 کشوری قرار دارد.
کد خبر: ۳۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 16 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،محمد‌ربیع احمد‌خانی امروز با بیان اینکه زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در رتبه 18 کشوری است‌، گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور 325 هزار باب است که 2 هزار و 375 هزار کتابخانه نهادی، 927 کتابخانه مشارکتی و 22 باب مستقل است. 

این مسؤول افزود: 625 باب از 927 باب کتابخانه‌های اهدایی مربوط به خیران موسسه‌ها و دهیاری‌ها است، که استان کرمانشاه در جایگاه 16 کشوری قرار دارد.

احمد‌خانی استان کرمانشاه را در حوزه کتابخوانی دارای دو شاخص مهم دانست و ادامه داد: این استان از نظر سطح جمعیت با‌سواد رتبه سیزدهم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه در کشور به ازای هر 100 نفر 56 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد، تصریح کرد: 31 انجمن علمی کتابخانه‌های عمومی در تشکیل جلسه، 31 درصد فعالیت داشته است‌.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها 60 درصد مصوبات انجمن کتابخانه‌ها درسطح فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: موضوع مهم در نهاد کتابخانه‌های عمومی رفع معیشتی کتابداران است که دستورکار قرار گرفته است‌.

این مسؤول اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در برگزاری کتابخوانی رضوی را با استقبال گسترده مردم همراه دانست و گفت: در تحقق منویات مقام معظم رهبری، افزایش سرانه مطالعه و دوری از تنبلی در مطالعه و خواندن کتاب در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار