در سومین جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینیه به مسائلی چون تهیه اقلام فرهنگی موردنیاز زائران اربعین و بررسی ضعف‌های قم در پذیرایی از زائران پرداخته شد.
کد خبر: ۳۲۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱ 15 November 2016
به گزارش تابناک قم، سومین جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی پیش از ظهر امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، فرماندار قم و دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار و به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای اربعین حسینی اشاره شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این نشست با اشاره به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی استان تصریح کرد: زمینه فرهنگی استان نیازمند توجه بیشتر است و عزم جدی همه دستگاه‌های اجرایی استان را در این راستا  می‌طلبد.

قم، آماده پذیرایی از زائران اربعین

فرماندار قم نیز در ادامه مراسم با اشاره به ضعف خدمت‌رسانی به زائران حسینی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان مشغول خدمت‌رسانی به موکب‌های مرز و کشور عراق هستند و از شهر قم غافل شده‌اند.

رضا سیار با تأکید براینکه قم نیز باید آماده پذیرایی از زائران حسینی باشد، تصریح کرد: همان‌گونه که در آماده‌سازی موکب‌های خارج از کشور همت کرده‌ایم باید به اسکان زائران اربعین در قم نیز توجه کنیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط نهادهای استان اظهار داشت: چاپ کتابچه راهنمای زائران در 20 هزار جلد، برپایی چادرهای هلال احمر در ورودی‌های شهر و توزیع اقلام فرهنگی در مصلی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در استان است.

وحید فرجی با بیان اینکه دبیرخانه ستاد اربعین مسئولیت توزیع اقلام فرهنگی را برعهده دارد، تصریح کرد: نهادهایی که به تهیه اقلام فرهنگی مورد نیاز زائران اربعین اهتمام دارند می‌توانند برای توزیع آنها به دبیرخانه ستاد اربعین مراجعه کنند.

آماده‌سازی 40 مدرسه برای اسکان زائران اربعین

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم با اشاره به آماده‌سازی مدارس در راستای اسکان زوار اربعین اظهار داشت: تاکنون 40 مدرسه به این منظور آماده‌شده است، امام جماعت برای اقامه نماز در آن مدارس حضور یافته و کتابخانه‌های آنها تجهیز شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این مراسم با اشاره به تبلیغات کم صورت گرفته برای اربعین حسینی در شهر قم اظهار داشت: تبلیغات محیطی نظیر نصب بنر و ایستگاه‌های پذیرایی در قم کمتر دیده‌شده و قم رنگ و بوی اربعین حسینی را ندارد.

عطاءالدین قاسمی با بیان اینکه باید تبلیغات گسترده‌ای صورت پذیرد، تصریح کرد: باید تبلیغات محیطی بیشتری در شهر قم و در آستانه اربعین انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه زائران اربعین نباید در قم هیچ‌گونه مشکلی از نظر اسکان و پذیرایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مصلی با کمک سپاه به خوبی آماده‌شده است.

مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد اظهار داشت: سه امامزاده در خارج از شهر و دو امامزاده نیز در داخل شهر قم برای اسکان زائران آماده شده است.

عبدالحمید فاطمیان خاطرنشان کرد: عمده فعالیت‌های اداره اوقاف برای پذیرایی و اسکان زائران در مسیر برگشت و هنگام عبور آنها از شهر قم است.

توزیع 4 هزار بروشور فرهنگی ویژه اربعین

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت آنجا اقدامات فرهنگی در اربعین حسینی اظهار  داشت: 31 موکب در عراق با کمک مردم راه‌اندازی شده و مردم همواره برای پذیرایی از زائران حسینی تلاش می‌کنند اما توجه زیادی به مسائل فرهنگی ندارند.

جانشین معاون فرهنگی سپاه استان قم نیز در این مراسم با اشاره به همکاری سپاه با سایر نهادهای استان اظهار داشت: به‌منظور فراهم‌شدن شرایط بهتر برای زائران حسینی، سپاه امکانات و عوامل اجرایی خود را در اختیار قرارگاه اربعین گذاشته است.

داوود شمس با بیان اینکه 4 هزار بروشور فرهنگی برای ارائه به زائران اربعین تهیه‌ شده است، گفت: نیروهای سازمان اردویی بسیج در مصلای قدس مستقر شده و به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

رابط کمیته فرهنگی اربعین در منطقه یک کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: در این کمیته اقلام فرهنگی لازم برای زائران اربعین تهیه و به عراق فرستاده‌شده که این اقلام در صورت نیاز در اختیار دستگاه‌های اجرایی نیز قرار می‌گیرید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار