مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: همسر به عنوان متهم اصلی پرونده قتل زن جوان شناسایی و بازداشت شد.
کد خبر: ۳۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 09 May 2015
به گزارش ایرنا در تاریخ 12 خرداد ماه سال 92 وقوع یک فقره فوت مشکوک از طریق بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) به کلانتری 137 نصر اعلام شد.

بر اساس این گزارش با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد خانمی به هویت لعیا (30 ساله) ساعت 8:30 روز 11 خرداد ماه سال 92 از محل سکونت خود واقع در خیابان جمال زاده شمالی، توسط ماموران اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما پیش از هرگونه اقدام درمانی فوت کرده است. 

پرونده مقدماتی با موضوع 'فوت مشکوک' تشکیل و در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

براساس این گزارش همسر مقتوله پس از حضور در اداره دهم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 8:20 روز 11 خرداد ماه با صدای زنگ تلفن همراهم از خواب بیدار و متوجه شدم همسرم جلوی آشپزخانه افتاده و درب آپارتمان نیز باز است.

وی گفت: از زنان همسایه کمک خواستم و آنها نیز با اورژانس تماس گرفته و او را به بیمارستان منتقل کردیم. 

این گزارش می افزاید: همزمان با آغاز تحقیقات از همسر مقتوله، نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ اعلام و بنا بر نظریه پزشکی قانونی، علت مرگ ناشی از نارسایی تنفسی و متعاقب آن خفگی ناشی از انسداد مجاری هوایی اعلام شد. 

با اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص وقوع جنایت، کارآگاهان تحقیقات ویژه از همسایگان، اعضای خانواده مقتوله و بررسی محل زندگی مقتوله را در دستور کار قرار دادند. 

منفی بودن احتمال باز بودن درب خانه در شرایطی از سوی کارآگاهان قوت پیدا کرد که مشخص شد درب منزل محل سکونت مقتوله و همسرش از نوع ضد سرقت بوده و هیچگونه آثاری در خصوص تخریب و یا فشار بر آن برای ورود به خانه وجود نداشت.

با توجه به اظهارات همسایگان در خصوص کشف جسد مقتوله با لباس منزل و عدم مراجعه هیچکدام از آنها به درب منزل مقتوله، احتمال باز کردن درب خانه توسط مقتوله نیز منتفی شد. 

همچنین تحقیقات کارآگاهان نشان داد که همسر مقتوله، ساعت 6:30 هر روز صبح برای رفتن به محل کارش واقع در جاده قدیم تهران-کرج از خانه خارج می شد.

بنا بر ادعای وی در روز کاری 11 خرداد ماه (روز جنایت) خواب مانده بود؟! و در ساعت 8:30 با زنگ تلفن همراه خود بیدار شده است .

همسر مقتوله بنام سعید(42 ساله )، در حالی مدعی بیدار شدن بواسطه زنگ تلفن همراه خود شده بود که در تحقیقات اولیه، منکر پاسخگویی به تلفن همراه خود شده در حالیکه در ادامه تحقیقات اظهارات ضد و نقیضی در این خصوص بیان می کرد. 

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دیگر دلایل و مدارک بدست آمده در طول تحقیقات تخصصی گفت: با وجود ادعای همسر مقتوله مبنی بر بیگناهی، اما با توجه به دلایل، شواهد و مستندات و همچنین اظهارات متناقض ارائه شده از سوی این شخص، دستور بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای همسر مقتوله به عنوان متهم اصلی پرونده صادر و متهم به همراه کیفرخواست صادره از سوی بازپرس پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار