فرماندارآبدانان گفت:
فرماندار آبدانان جوانان را امید آینده انقلاب اسلامی دانست وگفت: دین اسلام و سیره اهل بیت(ع) بعنوان الگوهای سازنده فردی و اجتماعی بر مبنای قرائت، مطالعه، تحقیق و پژوهش بوجود آمده و فضای عالم بشریت را تحت اثرات مفید و مقدس خود قرار داده است.
کد خبر: ۳۲۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 15 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری شامگاه دوشنبه در همایش بزرگ کتاب و کتابخوانی در بخش مورموری اظهار کرد: ملت ایران دارای تاریخ و پیشینه ماندگار و درخشانی فرهنگی است که براساس مطالعه و فرهیختگی شکل گرفته و به رشد و نمو رسیده است.
 
وی ملت ایران را تاریخ ساز و میدان دار دانایی دانست و افزود: اگر کتاب و کتابخوانی و بازار درس و مطالعه در لایه های مختلف جامعه به یک فرهنگ گسترده و همگانی تبدیل شود، شاهد کاهش منکرات فردی و هنجارشکنی های سیاسی و اجتماعی و ولانگاری فرهنگی در کشور خواهیم بود.
 
فرماندار آبدانان جوانان را امید آینده انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: دین اسلام و سیره اهل بیت(ع) بعنوان الگوهای سازنده فردی و اجتماعی بر مبنای قرائت، مطالعه، تحقیق و پژوهش بوجود آمده و فضای عالم بشریت را تحت اثرات مفید و مقدس خود قرار داده است، لذا شایسته نیست که ما در کسوت یک مسلمان با کتاب فاصله بگیریم و با مطالعه و تحقیق بیگانه باشیم.
 
مسئول کتابخانه های عمومی آبدانان نیز در این همایش گفت: هم اکنون هشت هزار جلد کتاب در موضوعات متنوع در قالب یک باب کتابخانه در مرکز بخش کلات مورموری در اختیار مردم فرهنگ دوست منطقه قرار دارد که تا پایان سال جاری به 12 هزار جلد کتاب افزایش خواهد یافت.
 
اردشیر بوستانی افزود: رشد سرانه مطالعه کتاب در بخش کلات مورموری از سرانه شهرستان آبدانان بیشتر است و به همین خاطر در تلاشیم که یک باب کتابخانه دیگر با تمام امکانات مورد نیاز در این بخش تاسیس و راه اندازی شود.
 
در این همایش علمی فرهنگی که با حضور مربیان، معلمان، دانش آموزان و دوستداران کتاب در مسجد حضرت امیر (ع)شهر مورموری برگزار شد.
 
در پایان این همایش، با اهدای لوح تقدیر و جایزه از کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه مطالعه و کتابخوانی بخش کلات مورموری تجلیل بعمل آمد.
 
بخش کلات مورموری با 12 هزار نفر جمعیت یکی از مناطق و قطب های کشاورزی است و در 60 کیلومتری جنوب شرقی آبدانان قرار دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار