کتابخانه مرکزی اسفراین یکی از پروژه های مصوب سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری است و با این که بارها بهره برداری از آن وعده داده شده اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
کد خبر: ۳۲۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 14 November 2016
کتابخانه مرکزی اسفراین یکی از پروژه های مصوب سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری است و با این که بارها  بهره برداری از آن وعده داده شده اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
در حال حاضر اسفراین  11 باب کتابخانه شهری و روستایی دارد که البته برخی از آن ها خانه به دوش هستند و باید دید در آینده بهره برداری از این پروژه در ارتقای زیرساخت های حوزه کتاب و کتابخوانی چه نقش شایسته ای ایفا خواهد کرد.یکی از شهروندان می گوید: انتظار می رود پروژه کتابخانه مرکزی اسفراین به عنوان هدیه مقام معظم رهبری هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
«خدابنده» می افزاید: اسفراین با وجود این که چندین کتابخانه دارد، اما برخی از این کتابخانه ها خانه به دوش هستند.وی با بیان این که کتابخانه مونس اهالی کتاب به ویژه اساتید، دانشجویان و دانش آموزان است، اظهارمی دارد: کتابخانه مرکزی بعد از بهره برداری و گشایش می تواند جلوه ای از پیوند مردم با کتاب را به نمایش بگذارد.«اسلامی»  شهروندی دیگر هم با اشاره به تعلل در بهره برداری از پروژه ارزشمند کتابخانه مرکزی این شهرستان، می گوید: کتابخانه مرکزی می تواند فرصت های جدیدی را  برای اهالی کتاب  ایجاد کند.
یکی دیگر از  شهروندان نیز می گوید: کتابخانه مرکزی نیاز اساسی شهر برای اهالی کتاب است.
«محمودی» با اشاره به تعلل در بهره برداری از این پروژه ارزشمند، می افزاید: این کتابخانه به عنوان هدیه مقام معظم رهبری جلوه می کند که می تواند آغازی بر افزایش علاقه مندی به کتاب باشد.
در همین ارتباط رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین با اشاره به تخصیص صد درصدی اعتبار 25 میلیارد ریالی از محل اعتبارات سفر  رهبری برای احداث کتابخانه عمومی اسفراین در سال گذشته، می گوید: برای این پروژه تاکنون از محل اعتبارات دفتر رهبری 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
«رضا ارغیانی» با اشاره به پیشرفت 65 درصدی این پروژه می گوید: از محل اعتبارات دولتی، فقط 42 میلیون تومان برای این پروژه اختصاص داده و هزینه شده است.
وی با اشاره به ابلاغ اعتبار 20 میلیارد ریال دیگر از سوی دفتر مقام معظم رهبری با هدف بهره برداری و تکمیل این پروژه فاخر، تصریح می کند: امید می رود این پروژه در صورت تخصیص این اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.وی می افزاید: ساخت کتابخانه به عنوان یک زیرساخت اساسی بعد از پرورش کتابخوان، مهمترین مولفه در رشد سرانه مطالعه یک جامعه به شمار می آید.وی بیان می کند: این بنای فرهنگی که ساخت آن در زمینی به مساحت 504 مترمربع و در ضلع جنوبی شهربازی پارک قائم(عج)  از سال 93 آغاز شده است، در 4 طبقه  با زیربنای 2 هزار و 200 متر مربع به بهره برداری خواهد رسید./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار