معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ایلام با اشاره به آمار بالای تعداد خانوارهای غایب استان، اضافه کرد: هفت هزار خانوار ایلامی در زمان عملیات میدانی سرشماری غایب بوده اند که در روزهای باقی مانده تا پایان زمان سرشماری عملیات مربوط به این خانوارها از سوی ماموران آمارگیر انجام می شود.
کد خبر: ۳۲۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 12 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛زهره سادات حائری اظهار کرد: 131 هزار و 171خانوار ایلامی سرشماری شده معادل 75 درصد برآورد تعداد خانوارهای استان است که از میانگین کشور با 67.2 درصد بالاتر است.
 
وی با اشاره به آمار بالای تعداد خانوارهای غایب استان، اضافه کرد: هفت هزار خانوار ایلامی در زمان عملیات میدانی سرشماری غایب بوده اند که در روزهای باقی مانده تا پایان زمان سرشماری عملیات مربوط به این خانوارها از سوی ماموران آمارگیر انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه برای خانوارهایی که در زمان مراجعه ماموران سرشماری حضور نداشته باشند اطلاعیه و کد غایب صادر و در محل قابل دید نصب می شود، یادآور شد: ماموران آمارگیر در روزهای باقی مانده دوباره به منازل خانوارهای غایب مراجعه می کنند تا از نصب اطلاعیه و کد غایب و دسترسی خانوارها به این کد اطمینان پیدا کنند.
 
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ایلام گفت: افرادی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده و کد آماری دریافت کرده اند می توانند از طریق کد غایب خود به سامانه سرشماری مراجعه کرده و کد آماری خود را درج کنند.
 
حائری افزود: سایر خانوارها نیز به وسیله کد غایب نصب شده و از طریق شماره تلفن های ستاد سرشماری استان و شهرستان می توانند به صورت تلفنی یا اینترنتی در سرشماری شرکت کنند.
 
وی با بیان اینکه بر اساس رتبه بندی مرکز آمار ایران، استان ایلام هم اکنون رتبه چهارم سرشماری پس از استان های خراسان جنوبی، فارس و لرستان را دارد، یادآور شد: شاخص کیفی سرشماری در استان نیز 95.4 است که در رتبه هشتم کشور قرار دارد.
 
وی تاکید کرد: شاخص کیفی سرشماری بر اساس تعداد تکرار کد ملی، بی‌پاسخی کد ملی، بی‌پاسخی کدپستی در خانوارهای مصاحبه شده و بی‌پاسخی کدپستی در خانوارهای غایب محاسبه می شود و هرچه میزان آن کمتر باشد کیفیت اجرای سرشماری بالاتر است.
 
وی با اشاره به مشارکت بیش از 92 هزار خانوار ایلامی در سرشماری اینترنتی، تاکید کرد: خانوارهایی که از سامانه کد آماری دریافت کرده اند در مراجعه ماموران آمارگیر، سرشماری نشدند و تنها کد آماری خود را به مامور تحویل دادند که نقش بسیار موثری در کاهش هزینه ها و زمان انجام سرشماری حضوری داشت.
 
بر پایه برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از بیست و هشتم مهر تا بیست و هشتم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.
 
بر اساس پیش بینی ها، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار