جشن اردیبهشت تئاتر گیلان به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر دقایقی پیش با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان برجسته تئاتر کشور و استان در سالن در دست تعمیر مجتمع فرهنگی و هنری سردار جنگل رشت آغاز شد
کد خبر: ۳۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 09 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، جشن اردیبهشت تئاتر گیلان به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر دقایقی پیش با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان برجسته تئاتر کشور و استان در سالن در دست تعمیر مجتمع فرهنگی و هنری سردار جنگل رشت آغاز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جریان مراسم مذکور با اشاره به اهمیت هنر تئاتر اظهار کرد: جشن اردیبهشت تئاتر ایران تقویت این حوزه است.

فیروز فاضلی برگزاری جشن تئاتر را بهانه‌ای برای تجلیل از دست‌اندرکاران این هنر عنوان کرد و افزود: گیلان سابقه طولانی در امر تئاتر ایران دارد.

وی تئاتر گیلان را نیازمند برخورداری از فضای نمایش در شأن دانست و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تکمیل سالن نمایش مذکور زمینه تقویت تئاتر استان را فراهم آوریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تئاتر را از جمله هنرهای تاثیرگذار بر روح و صفای باطن مخاطبان عنوان کرد و یادآور شد: هنر تئاتر زیبایی‌های مادی و معنوی را ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه تئاتر می‌تواند شورآفرین و آرامش بخش باشد، خاطرنشان کرد: هنر تجلی روح زیبا‌طلبی از ذات اقدس الهی در دهن و قلب استان‌هاست.

 اجرای موسیقی و نمایش کوتاه از برنامه‌های جشن اردیبهشت تئاتر گیلان بوده و در این مراسم از سرپرستان گروه‌های نمایش استان تجلیل می‌شود.

در جشن اردیبهشت تئاتر گیلان مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طباطبایی رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور، اتابک نادری از هنرمندان برجسته تئاتر کشور و مدیر امور استان‌های این مرکز و... حضور دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار