بهتر است برای رهایی از این عذاب وجدان! مشاهداتتان از اربعین درایلام را بی کم وکاست به مدیران ومخصوصا مجری جوان وآب ندیده شبکه سوم !منعکس نمایید ،واین نوشتارتان را به جای ما به انها بگویید!
کد خبر: ۳۲۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 10 November 2016
تابناک ایلام::چند روز اخیر فضای مجازی استان ایلام شاهد دست به دست شدن کلیپی از یک برنامه مذهبی شبکه سوم صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران بود .برنامه ای که درآن موضوع اربعین به بحث گذاشته شده وکارشناس ومجری برنامه دراظهار نظری عجیب وغیرواقعی و با نادیده گرفتن واقعیات اربعین دراستان ایلام،سنگ تمام گذاشتن مردمان این دیار در پذیرایی واستقبال از زائرین اربعین حسینی را سرپوش گذاشته ،ودر  سخنانی، پرداخت عوارض توسط زائرین اربعین ویا هزینه پارکینگ نگهداری خودروها را به این مردم منتسب نمودند .
 
این سخنان نسنجیده وغیر واقعی وساخته وپرداخته ذهن مجری وکارشناس مذهبی برنامه اگر چه باعث جریحه دار شدن احساسات پاک مردم نجیب این دیار خصوصا مرزداران مهرانی شد،اما حقیقت این است نه تنها خللی در استقبال بی نظیر مردم از زائرین ایجاد نکرده ،بلکه بر شدت وانگیزه عاشورایی آنان در استقبال وپذیرایی از زائرین حسینی افزوده است.
 
اما از گذشته های دور گفته اند "ماه هیچگاه پشت ابر نمی ماند"!مصداق بسیار خوبی برای این واقعیت مکتوم مانده توسط مدیرانی رسانه ایست که هیچگاه در طول یکی دو سال اخیر نخواسته اند واقعیت اربعین درایلام را در قاب دوربین برای مردم منعکس نمایند .
 
هرچند زائرین اربعین خود سفرای خوبی برای تبیین واقعیت اربعین در استان صددرصد شیعه ایلام هستند ،اما حضور معاون صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در استان ایلام ودر مرز مهران برای افتتاح پروژه های رسانه ملی در مرز مهران ،آنان را با واقعیتی اظهرمن الشمس !روبرو ساخت تا سایه ابهامات موجود در میان لایه های مدیریتی رسانه ملی را زدوده وچهره واقعی اربعین در استان ایلام را برهمگان بنمایاند.
 
علی دارابی معاون امور استانهای رسانه ملی بعد از سفر به مرز مهران در خصوص دیده ها وشنیده های خود از حقیقت اربعین وتکاپو وتلاش مردم ومسئولین استان ایلام برای استقبال وپذیرایی از زائرین اربعین حسینی این چنین اظهار نظر کرد:
"سفر دو روزه اى به ايلام داشتم. به مهران و پايانه مرزى رفتم تا استوديوى تلويزيونى در نقطه صفرمرزى را براى همايش بزرگ اربعين افتتاح کنیم.
جوانان عزيز، دانشجويان و طلاب مشغول برپا كردن موكب ها بودند و سر از پا نمى شناختند. امام جمعه مهران ميگفت شهر ١٥ هزار نفر جمعيت دارد اما در ايام اربعين روزانه، صدها هزار غذا با كمال ميل و رغبت به زائران هدیه مى كنند.
فرماندار شهر ميگفت مهران به بركت مانور حماسى بزرگ اربعين تبديل به كارگاه بزرگ ساخت و ساز و عمران و آبادانى شده است.
در نشست صميمى بامديران مركز صداوسيماى ايلام بعد از شنيدن گزارش كارها و برنامه هاى آينده از زبان مديران مركز درباره سياست ها و اولويت هاى كارى صحبت كردم. گفتم براى نخستين بار مستند بلند اربعين در وسعت ايران با مشاركت ٣٣ مركز صداوسيما با مشاركت و همكارى بيش از ٣٠٠ نفر از هنرمندان، برنامه سازان و مديران ساخته خواهد شد.
در  سفرم به ایلام، آنجا را سرزمین انسان های خلاق و انقلابی دیدم و دو چیز بیشتر جلب توجه می کرد. تعداد بالای ایثارگران و فرزندان پر افتخار شهیدان در کارکنان مرکز و حضور هنرمندان خلاق و ارزشمند برای رسانه ملی.
به رغم احساس محرومیت در میان پرسنل مرکز و اینکه کمتر مدیران ارشد کشور به آنها سر می زنند و کمتر در کانون توجه قرار دارند اما ظرفیت عظیم نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه یک سیستم فرهنگی، هنری و رسانه ای می باشد، غیر قابل کتمان است.
مهدی نورمحمدی مستندساز ایلامی، یکی از این پدیده های قابل احترام در ایلام است. مستند سازی که آثار ارزشمند او تحسین جشنواره های داخلی و خارجی را برانگیخته است به نحوی که کارشناسان مستند "درپناه بلوط" او را در ردیف آثار برتر نشنال ژئوگرافی می دانند.
"در پناه بلوط " جوایز ارزنده ای از جشنواره های داخلی و بین المللی کسب کرده و جایزه بهترین فیلم جشنواره «نامور» بلژیک از قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره های اروپا تنها یکی از این جوایزی است که نورمحمدی به خود اختصاص داده است.
''فتح الله امیری'' مستند ساز دیگر ایلامی با مستند "زندگی در خسوف" جوایز ارزنده جشنواره های معتبر داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است. از جمله  جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین المللی مونته نگرو و بهترین مستند تلویزیونی جشنواره اوراسیا و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را دریافت داشته است.
مدیر مرکز ایلام در انتهای نشست گفت: مسئولانی كه دور اين ميز نشسته اند يا خود از فرزندان شهيدان هستند يا رزمنده دوران دفاع مقدس بوده اند. من و همراهانم به خود باليدم كه در جمع يادگاران شهيدان و رزمندگان خود را یافتم.
از خداى بزرگ ميخواهم ما را از پيروان حقيقى راه و آرمان شهيدان قرار دهد"
 
حال این سوال را از آقای معاون دار یم که آقای دارابی اربعین را درایلام چگونه دیدید؟
واقعیت اربعین در ایلام تا ساخته های ذهنی مدیران رسانه ملی چقدر فاصله دارد؟
خوب است که خودتان سنگ تمام گذاشتن مردم ومسولین ایلام را برای تحقق کنگره عظیم اربعین با تمام وجودتان لمس کردید ،وحتما سخنان مطرح شده در آن برنامه تلویزیونی درباره اربعین دراستان ایلام، اکنون وجدان بیدارتان را عذاب می دهد !بهتر است برای رهایی از این عذاب وجدان! مشاهداتتان از اربعین درایلام را بی کم وکاست به مدیران ومخصوصا مجری جوان وآب ندیده شبکه سوم !منعکس نمایید ،واین نوشتارتان را به جای ما به انها بگویید!مردم ما در لحظات سخت همیشه خوبند اما سختیها که گذشت به فراموشخانه سپرده می شوند!مردم ما به این همه اجحاف وحق کشی ها در حقشان خو کرده اند!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
مگه تابناک واقعیت جامعه رو بگه.وگرنه............
سعید
|
-
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
باسلام
چرا ازپتانسیل بالای شهرستان دهلران استفاده نمی شود.
عدم استفاده ازجاده مواصلاتی اندیمشک مهران .باعث کاهش تصادفات جاده ای درمسیر بسیار بد ایلام .مهران خواهد شد.
مسولین استان.تنگ نظری را رها کنید.و شهرستان دهلران را هم دربرنامه ریزی های توسعه ی استان مد نظر قرار دهید.
تاشهرستان دهلران توسعه پیدا نکند.استان توسعه پیدا نخواهد کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار