گازرسانی به مردم سیستان و بلوچستان جزو آرزوهای آنان بود که متاسفانه در گذشته متوقف شده اما طی دو سال گذشته تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم تا بتوانیم از محل عایدی نیروگاه زاهدان پول آن‌ را پر داخت کنیم که متاسفانه آن هم به نتیجه نرسید.
کد خبر: ۳۲۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ 10 November 2016

حمیدرضا عراقی - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران - با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: سرمایه گذاران نتوانستند پول آن‌ را تامین کنند بنابراین پس از وقفه‌ای تصمیمی گرفتیم این کار را از سوی شرکت ملی گاز، بر اساس بند ق تبصره ۹۲ آغاز کنیم که این پروژه با خط لوله ۲۰۰ کیلومتری آغاز شده و تا پایان امسال به پایان می رسد و مردم زاهدان بهار ۱۳۹۶ را با گاز آغاز خواهند کرد.

وی اظهار کرد: شبکه شهری سیستان نیز با طول ۱۰۰ کیلومتر را آغاز کردیم که در این راستا با مشارکت جهاد دانشگاهی و کمک سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش ۱۰۰۰ نفر نیرو بومی در مناطق زابل، زاهدان و ایرانهشر را آغاز کردیم تا از بهار ۱۳۹۶ شبکه شهری این استان را نیروهای بومی انجام دهند.

صادرات گاز به عراق در انتظار پرداخت پول

وی اعلام کرد: برای صادرات گاز به عراق آماده‌ایم و مقداری از گاز را به خط لوله تزریق کردیم تا نیروگاه راه‌اندازی شود و پس از پرداخت مالی آن‌ها از طریق بازگشایی ‌ال‌سی بانک بین‌المللی صادرات گاز به عراق شروع می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار