معاون فنی اداره کل منابع طبیعی ایلام گفت: طرح کمربند سبز اربعین در قالب کشت 50 هزار نهال در شهر مهران آغاز شد.
کد خبر: ۳۲۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 09 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الله فتحی روز چهارشنبه  اظهار کرد: بنا به ابتکار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در اربعین امسال زائرانی که از مرز مهران عبور می کنند در طول مسیر رفت و برگشت این تعداد نهال را در مهران بکارند.

وی افزود: امروز با حضور معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین و استاندار اجرای این طرح از محل حاشیه پل زائر تا نقطه صفر مرزی توسط زائرانی که از این مسیر قصد سفر به عتبات عالیات را دارند آغازشد.

فتحی یادآور شد: این طرح در گستره 60 هکتار و در مدت حضور زائران در مرز مهران انجام می گیرد و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز امکان اجرای آن دردیگر نقاط استان ایلام و حتی سایراستان های کشور امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: همچنین در صورت وجود منابع مالی طرح کمربند سبز اربعین سال آینده به میزان 200 هکتار در حاشیه مسیر کربلا و نجف واقع در کشور عراق و با همکاری مسئولان این کشور انجام می گیرد.

وی گفت: برای کاشت 50 هزار نهال در مرز مهران 25 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است و در این طرح از نهال های بومی و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی آن منطقه مانند اکالیپتوس، کنار، نخل زینتی، و... استفاده شده است.

فتحی هدف از اجرای این طرح را افزایش سرانه فضای سبز و نهال کاری در استان با استفاده از ظرفیت و توان زائران، تلطیف هوا و نیز ترویج کاشت نهال و اهمیت درختکاری در بین آنها عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار