معاون سازمان میراث فرهنگی:
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی گفت:‌امسال پرونده قنات‌ها برای سال 2016 بسته می‌شود تا 11 قنات متعلق به سراسر کشور در فهرست میراث جهانی قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸ 07 February 2015
به گزارش تابناک، محمدحسن طالبیان ظهر امروز در مراسم افتتاح موزه بزرگ خراسان در مشهد اظهار کرد: بی‌تردید به دلیل اعتبارات محدود راه‌اندازی این موزه قدری سخت و دشوار بود اما با حمایت‌ها و همت رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور امروز این پروژه به افتتاح رسید. البته می‌دانیم که برای تکمیل کامل این مجموعه باید زمان بیشتری صرف شود.

وی از طبقه دوم این موزه همزمان با 28 اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود: این موزه در هفته دولت به صورت کامل افتتاح می‌شود.

معاون میراث فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با پرونده جهانی‌سازی آثار تاریخ بیان کرد: در خراسان چهار اثر بارز و شاخص وجود دارد که باید آنها را به ثبت جهانی رساند. البته تلاش‌هایی هم برای ثبت‌ جهانی آثار نظیر قنات قصبه صورت پذیرفته و پرونده نهایی آن تا پایان امسال به یونسکو ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: امسال پرونده قنات‌ها برای سال 2016 بسته می‌شود تا 11 قنات متعلق به سراسر کشور در فهرست میراث جهانی قرار گیرد.

طالبیان بیان کرد: ایران به خراسان شناخته می‌شود و تمامی اتفاقات فرهنگی و تاریخی در این سرزمین رخ داده و اینجا خواستگاه فردوسی و ابوریحان بیرونی است.

وی بیان کرد: فرهنگ غنی خراسان نه در شهرسازی و معماری بلکه در میراث ناملموس هم بارز و هویداست و این سرزمین در دوره‌های مختلف تاریخی همواره یکه‌تاز بوده و با کاوش‌های صورت گرفته تعداد زیادی از اشیاء تاریخی در این محل به دست آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار