مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام خبر داد:
مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام از برگزاری پنجمین سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» در دو بخش عمومی و دانشجویی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 08 November 2016

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام از برگزاری پنجمین سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» در دو بخش عمومی و دانشجویی خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام،«فرهاد شاهمرادیان» بااعلام این خبر، اظهار کرد: پنجمین سوگواره شین در ایام اربعین چهارشنبه 19 آبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی مردم ایلام از زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: در شورای سیاست‌گذاری این سوگواره مصوب شد این برنامه‌ی فرهنگی 10 روز قبل از اربعین برگزار شود.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام با بیان اینکه برگزاری این سوگواره به زبان کردی بیانگر عشق و ارادت شاعران این دیار به ائمه‌ی اطهار و شهدای دشت کربلا است، ادامه داد: امسال شاهد نتیجه‌ی این اقدام فرهنگی در قالب رونمایی از کتاب «شه‌هید ئه‌سر» بودیم.

وی با بیان اینکه در این سوگواره شاعران استان با دعوت حوزه هنری ایلام آخرین سوگ‌سروده‌های خود را در وصف سید و سالار شهیدان قرائت خواهند کرد، تصریح کرد: ویژگی بارز سوگواره‌ی امسال برگزاری سوگواره‌ی شعر کردی عاشورایی «شین» ویژه دانشجویان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و دانشگاه ایلام است.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام گفت: فراخوان این سوگواره توسط جهاد دانشگاهی منتشرشده و مهلت ارسال آثار دانشجویان تا شنبه 15 آبان خواهد بود.

شاهمرادیان برگزاری جشنواره‌ی شعر کردی عاشورایی دانشجویی «شین» را نقطه‌ای قوت برای جریان ادبی استان عنوان و ابراز امیدواری کرد شاهد تداوم این برنامه‌ در سال‌های آینده باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار