انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از برخی جلسات عزاداری زنانه
نباید در موکب‌های اربعین ریخت‌وپاش صورت گیرد، یعنی نباید این موکب‌ها آن‌قدر غذا درست کنند که دیگر قابل‌ مصرف نباشد. برخی اوقات مطالب نادرست در جلسات عزاداری زنانه بیان می‌شود باید سخنرانان این جلسات آموزش ببینند تا احکام را به‌‌درستی بیان و مخاطبان خود را از خرافات دور کنند.
کد خبر: ۳۲۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۲ 07 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اقدامات اوقاف در زمینه قرآنی، امامزادگان و موکب‌ها اظهار داشت: برپایی چنین اقداماتی نشان از آن دارد که برنامه‌هایی در اوقاف به‌منظور خدمت‌رسانی به مردم در حال انجام است.

وی بابیان اینکه باید در کنار جلسات عزاداری سیدالشهدا کلاس‌های تدریس و تفسیر قرآن برگزار شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مردم در روخوانی قرآن دچار مشکل هستند و قرآن را با غلط می‌خوانند که در این زمینه باید از فرصت خوب مراسمات عزاداری استفاده برد و به آموزش روخوانی، تفسیر و احکام اهتمام داشت.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از برخی جلسات خواهران که احکام دینی به‌درستی بیان نمی‌شود، افزود: برخی اوقات مطالب نادرست در جلسات عزاداری زنانه بیان می‌شود باید سخنرانان این جلسات آموزش ببینند تا احکام را به‌‌درستی بیان و مخاطبان خود را از خرافات دور کنند.

وی با اشاره به برپایی موکب‌های عزاداری در ایام اربعین تصریح کرد: نباید در این موکب‌ها ریخت‌وپاش صورت بگیرد، یعنی نباید این موکب‌ها آن‌قدر غذا درست کنند که دیگر قابل‌مصرف نباشد، باید غذاهای اضافی را در مناطق محروم توزیع کرد، برخی از این مناطق از امکانات اولیه زندگی هم محروم هستند.

آیت الله مکارم شیرازی اطلاع‌رسانی اقدامات اوقاف را مهم دانست و گفت: باید این اقدامات اطلاع‌رسانی شود تا مردم تشویق بیشتر به وقف شوند.

اطعام 400 هزار نفر در امامزاده‌های استان قم در ماه محرم

در ابتدای این دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در قم اظهار داشت: از محل موقوفات در طول ماه‌های محرم و صفر برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در بیش از 50 امامزاده شاخص شهری و روستایی استان قم با استفاده از مبلغان و روحانیون برپا شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم برپایی خیمه‌های معرفت را از دیگر اقدامات این اداره کل در ایام محرم دانست و افزود: 400 هزار نفر در ماه محرم در مجالس عزاداری در امامزاده‌های استان اطعام شدند، همچنین 80 تن از مبلغین از سوی اداره اوقاف در استان قم در ماه محرم به‌کارگیری شدند، 30 تن از آن‌ها در این ماه در مدارس تبلیغ کردند، تعداد دیگری هم در زندان‌های استان برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار کردند.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را از برنامه‌های دیگر اوقاف قم برشمرد و گفت: در راستای تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، اداره اوقاف استان قم هم برنامه‌هایی را برای تربیت قرآن‌آموزان دارد که بر همین اساس امسال 7 هزار نفر زیر پوشش طرح این طرح قرار می‌گیرند و نکته حائز اهمیت اینکه 500 نفر آن‌ها از زندانیان هستند.

حسینی مقدم با اشاره به برپایی موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) در مرز مهران عنوان کرد: بنا به تأکیدات رئیس سازمان اوقاف موکب اوقاف قم با حضور بیش از 50 نفر در مرز مهران مستقر شده است و تا چند روز بعد از اربعین هم خدمات‌رسانی خود به زائران را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به تعداد بقاع متبرکه در سطح استان قم گفت: امامزادگان واجب‌التعظیم استان در 100 بقعه متبرکه دفن هستند، امسال در 50 بقعه متبرکه استان فعالیت‌های عمرانی از جمله ایجاد زائرسرا، بازسازی و توسعه فضای امامزاده و ساماندهی قبرستان‌ها اجرا شد، برخی از طرح‌های عمرانی امامزاده‌های استان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و این طرح‌ها در هفته وقف افتتاح می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: قبرستان‌های بقاع متبرکه استان قم را ساماندهی کردیم و سطح این قبرستان‌ها سنگفرش شده است، فضای این قبرستان‌ها را اصلاح کردیم تا جوانان بیشتری به بقاع متبرکه استان بروند.

وی افزود: در سطح امامزاده‌های استان مشاوران روحانی را مستقر کردیم که این مشاوران به مردم در مورد مسائلی از جمله مشکلات خانوادگی و تربیت کودکان مشاوره می‌دهند، این مشاوران روحانی و متخصص هستند و مدارک ارشد و دکتری دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار