در قم برگزار می‌شود
همایش ملی ایران و حقوق بین الملل با موضوع صلح و امنیت منطقه ای با حضور الهام امین زاده مشاور رئیس جمهور و شخصیت های علمی و حقوقی، 19آبانماه جاری به مدت 2 روز در دانشگاه قم برگزار می شود.
کد خبر: ۳۲۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 07 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم در نشست خبری همایش ایران و حقوق بین‌الملل که در سازمان مرکزی دانشگاه قم برگزار شد، از برگزاری همایش ملی ایران و حقوق بین‌الملل، صلح و امنیت منطقه‌ای در دانشگاه قم خبر داد و اظهار داشت: این همایش به اهتمام معاونت پژوهشی، گروه حقوق بین‌الملل و حقوق عمومی برگزار می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه این است که نسبت به مسائل موجود جامعه پیشگام و پیشران باشد، ازاین‌رو دانشگاه قم بنا به تعهدی که نسبت به حل مشکلات جامعه و منطقه دارد تصمیم به برگزاری این همایش گرفت.

آیت‌الله دیرباز با اشاره به هدف برگزاری این همایش گفت: هدف عمده برگزاری این همایش آن است که پیشگام‌بودن و پیش‌ران بودن را حفظ کرده و نشان دهیم که به کمک اندوخته‌های اساتید و تعهدی که دارند می‌توانیم راه‌حل‌های قابل‌اجرا ارائه دهیم.

وی بابیان اینکه بخش‌های  مختلف کشور درگیر برگزاری این همایش بودند، افزود: اگر این کارآمدی دانشگاه و اساتید دانشگاه را در حل مسائل جامعه به لحاظ علمی با توجه به تعهدی که دارند، نشان دهیم، می‌توانیم یکی از اهداف و رسالت‌های دانشگاه را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: تمام افرادی که دست‌اندرکار برگزاری این همایش هستند تشکر کرده و قدردانی می‌کنیم امید است در راستای رسالتی که دانشگاه دارد بتوانیم ایفای نقش کنیم.

ارسال ۲۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش 

مصطفی فضائلی دبیر علمی همایش نیز با اشاره به برگزاری همایش «ایران و حقوق بین الملل، صلح و امنیت منطقه‌ای» در دانشگاه قم اظهار کرد: یکی از مسائلی که کشور ما با آن درگیر است فاصله بین فضای دانشگاهی و نیاز کشور است که دانشگاه باید با استفاده از ظرفیت‌های خود این فاصله را کم کنند و یکی از اقداماتی که می‌تواند برای ایجاد پل ارتباطی جامعه و دانشگاه اثرگذار است برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های علمی است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه قم در راستای کاهش این فاصله افزود: دانشکده حقوق دانشگاه قم تلاش‌های بسیاری در این زمینه به عمل آورده است، بیش از ده کارگاه آموزشی در زمینه مسائل روز و جهان و حوزه بین الملل برگزار شده است و این بار هم اولین همایش ایران و حقوق بین الملل صلح و امنیت منطقه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش ایران و حقوق بین الملل از ارسال ۲۰۰ چیکده مقاله پژوهشی به دبیرخانه این همایش خبر داد و تأکید کرد: بیش از ۲۰۰ چکیده علمی به دبیرخانه ارسال شد که از بین آن ۱۵۰ چکیده تأیید شد و به ارائه دهندگان اعلام شد که متن کامل مقاله را ارسال کنند، از این بین ۱۲۰ مقاله کامل ارسال شد و در نهایت ۶۰ مقاله پذیرفته شد، ۲۶ مقاله به نظر کمیته علمی قابل ارائه شفاهی بود اما به دلیل محدودیت وقت ۱۸ مقاله ارائه می‌شود.

وی از همکاری نهادها و ارگان‌های مسئول در عرصه بین الملل و مراکز مهم دانشگاهی در برگزاری این همایش خبر داد و تأکید کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه و دانشگاه‌های مانند تهران، علامه، شهید بهشتی، مفید و جامعه المصطفی ازجمله نهادهای همکار در برگزاری این همایش هستند.

فضائلی با اشاره به اینکه این همایش به دنبال طرح موضوعات و چالش‌های حقوق بین المللی مرتبط با ایران و دنیای اسلام است، تأکید کرد: مسائل و بحران‌هایی که در پیرامون ما در حال وقوع است و دنیای اسلام را به خود گرفتار کرده است، باید از منظر حقوق بین الملل مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و با تضارب آرا راهکارهای مناسب به نهادهای ذی ربط ارائه داده شود.

وی با اشاره به محورهای مقالات و سخرانی‌های همایش، گفت: مبانی نظری و عملی حقوقی برای تأمین صلح و امنیت در منطقه، همکاری‌های منطقه‌ای در راستای مواجهه با این بحران‌ها و چالش‌ها، صلح و امنیت بشری از جمله محورهای مورد بررسی در همایش است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار