معاون میراث فرهنگی قم خبر داد
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از صدور گواهینامه کیفیت برای کارگاه‌های صنایع دستی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹ 07 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی استان قم، حسن بحرینی اظهار کرد: با توجه به اهمیت صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و توسعه و افزایش صادارات غیر نفتی، برای نخستین بار گواهینامه کیفیت برای کارگاه‌های صنایع دستی صادر خواهد شد.

وی افزود: به منظور صدور و اعطاء گواهی کیفیت صنایع دستی استان قم، به‌زودی بازدید فنی و درجه‌بندی کارگاه‌های تولید صنایع دستی، با هدف ارزیابی و درجه‌بندی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی قم طبق استانداردهای مورد نظر در واحدهای تولیدی آغاز می‌شود.

وی افزود: برای درجه‌بندی کارگاه‌های صنایع دستی به انجام مستندسازی مسائل مهندسی ایمنی و بهداشتی کارگاه‌های صنایع دستی قم نیاز داریم که به‌زودی اطلاعات آن جمع آوری می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر تداوم مهارت‌های سنتی، سبب تشویق نوآوری در تولیدات مناسب، مفید و قابل عرضه در زندگی امروزی می‌شود و کارگاه‌های سازنده صنایع دستی را در بهبود طراحی و عرضه محصولات، توسعه بازارها و حفظ حقوق معنوی آثارشان یاری می‌رساند.

وی ادامه داد: معاونت صنایع دستی استان قم، آماده حمایت و پشتیبانی هنرمندان و صنعتگران خلاق و توانمند برای پیشرفت هر چه بیشتر صنایع دستی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار