رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از ثبت 30 هزار زایمان طبیعی رایگان در قالب اجرای طرح تحول سلامت در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 06 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، فرهاد پورفرضی در جلسه بررسی طرح تحول نظام سلامت در اردبیل اظهار کرد: طرح تحول سلامت که با  درایت دولت تدبیر و امید و از اردیبهشت‌ماه سال 93 کلید خورده است در بسته‌های مختلف تاکنون به رضایتمندی بیش از 90 درصدی جمعیت استان اردبیل از باب دریافت خدمات بهداشتی و درمانی منجر شده است.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما در اجرای این طرح تنها جلب رضایت مراجعان به مراکز بیمارستانی و بهداشتی و درمانی است تا با خیال راحت تنها به فکر مداوای درد بیماران خود باشند، افزود: تمام بیمارستان‌ها در استان اردبیل موظف کردیم تا نسبت به خرید و تامین تجهیزات دارویی و سایر امکانات مورد نیاز بیماران اقدام کنند و تا حد امکان در ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها تلاش جدی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از ثبت 30 هزار زایمان طبیعی رایگان در قالب اجرای طرح تحول سلامت در اردبیل خبر داد.

پورفرضی با بیان اینکه این رویکرد سبب شده است تا پرداختی مردم به کمتر از 8 تا 6 درصد تعدیل پیدا کند، افزود: چنین اقداماتی در نظام بهداشتی و درمانی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب و حتی قبل از آن بی‌سابقه بوده و امیدواریم با همکاری بیمه‌ها و تامین نیازمندی‌های مراکز بیمارستانی تداوم این طرح را شاهد و ناظر باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از بسته‌های ارائه شده در قالب این طرح کاهش آسیب‌های ناشی از اعمال سزارین بوده است، تصریح کرد: در قالب ترویج زایمان طبیعی تا رقم 30 هزار زایمان طبیعی رایگان در استان به ثبت رسید که این آمار 13 درصد کاهش سزارین را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: همچنان تلاش ما بر این است تا با هدف کاهش عوارض سزارین و به صورت رایگان بتوانیم زایمان طبیعی را ترویج کنیم، ادامه داد: در این کار مراکز بیمارستانی خصوصی نیز موظف شدند به تعهدات قانونی خود عمل کنند.

پورفرضی با بیان اینکه طرح تحول سلامت با توجه به استقبال جامعه پزشکی و عموم مردم از ابعاد رضایت‌بخشی باید توسعه پیدا کند، اظهار کرد: بیشترین آثار اجرای این طرح را ما در روستاها و مناطق محروم به خوبی شاهد هستیم و انتظار می‌رود در قالب این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها بتوانیم زمینه یک اقدام متفاوتی را در حوزه ارتقای  توانمندی‌های سلامت شاهد و ناظر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار