معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ایلام گفت: شاخص کیفی سرشماری حضوری نفوس و مسکن 95 این استان 93.77 است که پس از استان های فارس، مرکزی و قزوین در رتبه چهارم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۳۲۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 06 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ زهره سادات حائری روز یکشنبه اظهار کرد:شاخص کیفی سرشماری بر اساس تعداد تکرار کد ملی، بی‌پاسخی کد ملی، بی‌پاسخی کدپستی در خانوارهای مصاحبه شده و بی‌پاسخی کدپستی در خانوارهای غایب محاسبه می شود و هرچه میزان آن کمتر باشد کیفیت اجرای سرشماری بالاتر است.

حائری تاکید کرد: تلاش می شود تا 28 آبان ماه زمان پایان مرحله حضوری و عملیات میدانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، این شاخص هر چه بیشتر بهبود یابد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ایلام گفت: از ابتدای شروع سرشماری حضوری نفوس و مسکن از 28 مهر تاکنون، 100 هزار و 439 خانوار معادل 61 درصد از خانوارهای این استان سرشماری شده اند که از میانگین کشوری با 53 درصد بالاتر است.

حائری اضافه کرد: عملیات میدانی سرشماری حضوری نفوس و مسکن 95 و مراجعه ماموران آمارگیر به منازل مناطق روستایی و شهری این استان مطابق برنامه زمان بندی شده در حال انجام است و این استان رتبه پنجم بهترین عملکرد در بین استان های کشور را دارد.

وی یادآور شد: همچنین برای پنج هزار خانوار غایب استان نیز اطلاعیه و کد غایب صادر شده است که از طریق آن می توانند به صورت اینترنتی یا تلفنی در سرشماری شرکت کنند.

وی با اشاره به مشارکت بیش از 92 هزار خانوار ایلامی در سرشماری اینترنتی، تاکید کرد: خانوارهایی که از سامانه کد آماری دریافت کرده اند در مراجعه ماموران آمارگیر، سرشماری نمی شوند و تنها کد آماری خود را به مامور تحویل می دهند که نقش بسیار موثری در کاهش هزینه ها و زمان انجام سرشماری حضوری دارد.

بر پایه برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از بیست و هشتم مهر تا بیست و هشتم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.

بر اساس پیش بینی ها، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار