معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: طرح پرداخت الکترونیکی صدقه در سال ۹۴ به شکل پایلوت در بخشی از شهر شیراز اجرا می شود.
کد خبر: ۳۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 08 May 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان فارس:محمد بدری از اجرای طرح پایلوت پرداخت الکترونیکی صدقه در شیراز خبر داد و اظهار داشت: در قالب این طرح صندوق صدقات در خانه‌های مردم محفوظ باقی می‌ماند اما به جای جمع‌آوری صدقه به شکل سنتی گذشته مردم می‌توانند با دریافت یک شماره حساب صدقات خود را به آن واریز کنند.

وی افزود: مأموران جمع‌آوری صدقات با دارا بودن نرم‌افزارهای خاصی قادر هستند اطلاعات صدقات پرداختی هر خانواده را طی سه دوره پرداختی به شکل یک فاکتور در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه توسعه مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی مددجویان از جمله رسالت‌های کمیته امداد است، تصریح کرد: طرح‌های مشارکتی این نهاد که برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی است توسعه مشارکت و همکاری خیران را در کمک به خانوارهای نیازمند به دنبال دارد.

بدری عنوان کرد: کمیته امداد به عنوان رابط بین خیران و نیازمندان جامعه با حفظ عزت نفس و کرامت محرومان کمک‌های خیران را به نیازمندان منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه صدقات از جمله طرح‌های مشارکتی کمیته امداد است که به منظور یاری رساندن به اقشار نیازمند و هدایت کمک‌های مردمی به سمت این قشر اجرایی می‌شود، بیان کرد: در سال گذشته مبلغ 14 میلیارد تومان صدقه در استان فارس جمع‌آوری شد که نسبت به سال 92 با رشدی 17 درصدی همراه بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان فارس تصریح کرد: صدقات جمع‌آوری شده در هر شهرستان و منطقه صرف نیازمندان و محرومان همان محل شده است و صدقات به هیچ وجه صرف امور تشکیلاتی و اداری کمیته امداد نمی‌شود.

بدری با بیان اینکه صدقات به شکل هدفمند و اثربخش صرف مواردی مانند امور تحصیلی، درمانی، عمرانی، جهیزیه، مسکن، اشتغال و وام‌های قرض‌الحسنه برای نیازمندان می‌شود اظهار داشت: سرانه پرداخت صدقات برای هر خانواده استان فارسی در هر ماه در سال گذشته 9 هزار و 557 ریال بوده است و سرانه پرداخت صدقات خانواده‌های شهرستان‌های بوانات، خرم‌بید و ارسنجان در هر ماه از دیگر شهرستان‌های استان بیشتر بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان فارس خاطرنشان کرد: در فروردین امسال نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون تومان صدقه در استان فارس جمع‌آوری شد که با مقدار جمع‌آوری شده در فروردین سال گذشته برابر است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
دیگه همین یه قلمو کم داشتیم که به لطف شما جفت وجور شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار