وزیر راه وشهرسازی؛
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیرامون شهر تهران با پدیده تمرکز جمعیتی مواجه هستیم، گفت: این در حالی است که ظرفیت های حمل و نقلی موجود به حالت اشباع رسیده و باید یک بازنگری جدی در توسعه حمل و نقل و ارتباط حومه شهرها با کلانشهر تهران داشته باشیم.
کد خبر: ۳۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 08 May 2015
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در بازدید خود از ایستگاه راه آهن شهرستان قدس و همچنین تقاطع غیرهمسطح ورودی این شهرستان ؛ افزود: رویکرد وزارتخانه مبتنی بر توسعه حمل و نقل ریلی است تا بتوانیم سیستم حمل و نقل حومه ای کلانشهر تهران را گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: نخستین برنامه ما بررسی خطوط موجود راه آهن بود که خوشبختانه یکی از خطوط راه آهن از شهرستان قدس عبور می کرد، اما به دلیل نبود سکو امکان توقف قطار در این منطقه وجود نداشت و امیدواریم این سکو طی یک ماه آینده عملیاتی شود تا قطارهایی که از شهرستان قدس عبور می کنند بتوانند در اینجا مسافرگیری کنند.

آخوندی ادامه داد: روزانه افراد زیادی بین شهرستان قدس و کلانشهر تهران تردد می کنند که با عملیاتی شدن سکوی ایستگاه راه آهن شهرستان قدس می توانیم بخش عمده ای از ترافیک را از جاده به ریل منتقل کنیم البته در حال حاضر این راه آهن دو خطه است که به منظور توسعه خطوط ریلی در آینده این راه آهن 6 خطه می شود تا حمل و نقل ریلی در این کریدور تسهیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نخستین و کلیدی ترین سیاست ما توسعه خطوط ریلی حومه است این موضوع را در همه شهرهای حومه کلانشهر تهران به طور مداوم تعقیب و پیگیری می کنم تا علاوه بر شهرستان قدس شهرهای اطراف تهران مانند کرج، قم و سایر شهرها به خطوط ریلی حومه ای متصل شوند.

آخوندی همچنین به ساماندهی حمل و نقل جاده ای شهرستان قدس اشاره کرد و افزود: یک پل 3 طبقه در ورودی شهرستان قدس به سمت کرج و تهران قرار دارد که علیرغم تنگناهای اعتباری این پروژه از سال گذشته آغاز شد و با حمایت اعتباری بیشتر این پروژه را به سرانجام می رسانیم؛ البته بخشی از محور چیتگر در این پروژه عملیاتی شده است.

وزیر راه و شهرسازی از 6 بانده کردن محور چیتگر به سمت شهرستان قدس خبر داد و گفت: بخش عمده ای از این پروژه انجام شده اما 4 کیلومتر از آن در گلوگاه قرار دارد که تلاش می کنیم این بخش نیز هرچه سریعتر نیز عملیاتی شود.

وی ادامه داد: البته شهردار شهرستان قدس پیشنهادی مبنی بر ایجاد آزادراه جدید ارایه داده که نیاز به مطالعه مهندسی دارد و اگر نتیجه این مطالعه مثبت باشد این پروژه نیز اجرا می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار