سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق گفت: قطار محلی زاهدان- فهرج- بم- کرمان به صورت آزمایشی برای مدت زمان یک ماه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۳۲۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 02 November 2016
مجید ارجونی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه قطار محلی زاهدان- فهرج- بم- کرمان، اظهار کرد: این قطار محلی با 4 واگن راه‌اندازی شده و همه روزه ساعت 5:45 دقیقه صبح از زاهدان حرکت می‌کند و قرار است هشت ساعته به کرمان برسد.

سرپرست راه‌آهن جنوب شرق افزود: این قطار مترویی و اتوبوسی فعلا سالن غذاخوری ندارد اما قرار است در آینده این امکانات نیز در این قطار تامین شود.

این مسؤول ادامه داد: این قطار به صورت آزمایشی برای مدت یک ماه راه‌اندازی شده است که در صورت عدم استقبال مردم قطعا بخش خصوصی این قطار را متوقف خواهد کرد.

وی گفت: پاکستان نمی‌تواند قطارهای کویته به سمت زاهدان را افزایش دهد، ایران می‌خواهد تفاهمنامه همکاری با وزیر راه‌آهن پاکستان امضا تا قطارهای ایرانی وارد ریل پاکستان شود.

ارجونی افزود: امضای تفاهم‌نامه سه جانبه بین راه آهن و شرک غله و بخش خصوصی برای اینکه مسیر سیلوهای گندم به راه‌آهن متصل شود، در حال انجام است.

سرپرست راه‌آهن جنوب شرق بیان کرد: برای توسعه ایستگاه راه آهن زاهدان امسال 6 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات راه آهن برای این کار اعتبار گذاشته شده که فاز نخست آن را در دهه فجر و فاز دوم را در سه ماهه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهیم رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار