مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری ایلام گفت:با توجه به میزبانی مردم این استان از زائران اربعین حسینی مقرر شد این سوگواره چهارشنبه 19 آبان و 10 روز پیش از آیین اربعین برگزار شود.
کد خبر: ۳۲۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 02 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ فرهاد شاهمرادیان روز چهارشنبه با بیان اینکه در این سوگواره شاعران استان آخرین سوگ سروده های خود را در وصف سید و سالار شهیدان قرائت خواهند کرد٬ یادآور شد: ویژگی بارز سوگواره امسال برگزاری سوگواره شعر کردی عاشورایی ویژه دانشجویان با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه ایلام است.

شاهمرادیان با بیان اینکه برگزاری این سوگواره به زبان کردی بیانگر عشق و ارادت شاعران این استان به ائمه اطهار و شهدای دشت کربلاست٬ افزود: برگزاری چهار دوره از این اقدام فرهنگی به رونمایی از کتاب 'شه هید ئه سر' منجر شد.

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری ایلام تاکید کرد: فراخوان این سوگواره توسط جهاد دانشگاهی منتشر شده است و مهلت ارسال آثار دانشجویان تا شنبه 15 آبان خواهد بود.

شاهمرادیان برگزاری جشنواره شعر کردی عاشورایی دانشجویی شین را نقطه قوتی برای جریان ادبی استان عنوان و ابراز امیدواری کرد: شاهد تداوم این برنامه در سال های آینده باشیم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار