معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد که زائران 17 استان از مرز مهران عبور کنند.
کد خبر: ۳۲۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 01 November 2016


به گزارش تابناک ایلام؛صفر صادقی راد روز سه شنبه  اظهار کرد: طبق مصوبه طرح تردد زائران حسینی در ایام اربعین و تقسیم بندی استان ها، زائران 17 استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، همدان، لرستان و ایلام از مرز بین المللی مهران تردد خواهند کرد.


وی افزود: بر اساس این مصوبه سایر استان ها و زائران اتباع خارجی نیز از مرزهای چذابه و شلمچه تردد خواهند کرد.


معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از افزایش چشمگیر ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران نسبت به سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون(روز گذشته) یک میلیون و 254 هزار و 502 زائر از مرز بین المللی مهران تردد کردند.


صادقی راد یادآور شد: با توجه به پیش بینی ها برای تردد حدود بیش از 2 میلیون زائر در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال، با فراهم کردن امکانات تلاش خواهیم کرد خدمات مطلوبی را در بخش حمل و نقل به زائران ارایه نمائیم.


وی در خصوص جابجایی زائران نیز در ایام منتهی به اربعین تاکید کرد: تدارک کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی زائران عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان انجام شده است و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همچون سال گذشته استفاده خواهد شد.


مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.


در شرایط عادی بطور میانگین روزانه پنج هزار زائر از این گذرگاه مرزی تردد می کنند.


امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهمترین عوامل استقبال زائران و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه سفر به عتبات عالیات عراق است.


سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.


انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد. /م




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار