مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه 17 مدرسه مازندران را برای ارتقای تحصیلی در نظر گرفتیم، گفت: نتیجه فعالیتها را باید در خردادماه 96 ببینیم.
کد خبر: ۳۲۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 01 November 2016
کارمندشمال،«سید علی قاسمی» در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که به ریاست استاندار مازندران برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال گذشته حتی برای یک دانش‌آموز نیز کلاس درس دایر شد و در حال حاضر ۶۴ مدرسه کمتر از ۴ دانش‌آموز و ۱۱۰ مدرسه کمتر از ۱۰ دانش‌آموز در مازندران داریم.
 
وی با بیان اینکه میزان اعتبارات بهسازی و تعمیرات مدارس این استان در سالجاری ۵۰۰ میلیون تومان است، افزود: این در حالی است که در سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ساماندهی ۴۰ هزار نیروی آموزشی برای مدارس مازندران، اظهار کرد: صدور ابلاغ در زمان خوبی انجام شد و احکام مربوطه را نیز به‌موقع صادر کردیم.
 
این مسئول بیان کرد: در سالجاری ۱۷ مدرسه استان را به‎عنوان مدارس هدف برای ارتقای سطح تحصیلی در مناطق مختلف ساماندهی کردیم و نتایج این اقدامات را باید در خرداد ۹۶ ببینیم.
 
قاسمی با اشاره به وضعیت خوبی مازندران در رشته‎های مختلف نسبت به سایر استان‎های کشور، گفت: براساس نتایج دانش‎آموزان در سال گذشته، در رشته علوم تجربی رتبه دوم، در ریاضی رتبه یازدهم و در علوم انسانی نیز رتبه ششم را به دست آوردیم.
 
وی درباره توزیع شیر در مدارس ابتدایی مازندران گفت: در سال گذشته این سهمیه ۷۰ پاکت برای هر دانش‌آموز در یک سال بود اما امسال این تعداد به ۵۴ پاکت کاهش یافته است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: در حال حاضر بابت توزیع شیر در مدارس مازندران، ۴ میلیارد تومان به شرکتهای لبنی بدهکار هستیم.
 
قاسمی در پایان گفت: سهیمه اعزام راهیان نور در سال گذشته ۳۰ هزار نفر بود که به دلیل شرایط بد آب و هوایی در زمان اعزام، این تعداد به ۱۸ هزار نفر کاهش یافت و امسال نیز این سهمیه ۳۰ هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار