کد خبر: ۳۲۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 01 November 2016
بیژن مقدم بیرانوند ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان وام ازدواج را عامل موثر در ازدواج جوانان دانست و اظهار داشت: مطابق بررسی های مددکار اجتماعی ما ۶۸ درصد از افراد این موضوع را تائید کرده اند که وام ازدواج موجب روی آوردن آن ها به امر ازدواج شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۷۲۵ نفر در استان در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند، عنوان کرد: کل اعتبار قرض الحسنه استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج ۳۴۱ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ تا کنون ۱۱۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون ۲۲۹ میلیارد تومان از اعتبارات قرض الحسنه استان در حوزه وام ازدواج پرداخت نشده است، افزود: درصد پرداخت وام ازدواج در استان و تا این لحظه از سال نسبت به اعتبار مصوب شده برای استان حدود ۳۵ درصد است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های لرستان با اشاره به اینکه بانک ملی استان با پرداخت ۲۵۶ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج بیشترین میزان پرداختی در این زمینه را از بین بانک های استان داشته است، بیان داشت: این در حالی است که اعتبار مصوب شده برای بانک ملی در سال جاری ۲۳۲ میلیارد ریال بوده است. مقدم گفت: از بین بانک های دولتی بانک های ملی، صادرات، ملت و تجارت به ترتیب با ۱۱۰ درصد، ۵۰ درصد، ۳۷ درصد و ۳۶ درصد بیشترین پرداختی تسهیلات ازدواج نسبت به اعتبار مصوب شده را داشته اند.
وی اضافه کرد: همچنین بانک های سپه، رفاه و کشاورزی به ترتیب با ۱۰ درصد، ۱۲ درصد و ۲۱ درصد کمترین میزان پرداختی تسهیلات ازدواج در سال جاری نسبت به اعتبار مصوب را داشته اند.
دبیر شورای هماهنگی بانک های لرستان با بیان اینکه در هشت ماه اول سال جاری حدود سه برابر کل سال گذشته تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است، عنوان کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه وام ازدواج در استان و در پایان سال ۹۴ حدود ۷۹ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که طی هشت ماه اول سال جاری ۱۱۸ میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات پرداخت شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار