اظهارات دادستان کرمانشاه در مورد متهم به کلاهبرداری:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه آخرین اطلاعات در خصوص فرد متهم به کلاهبرداری میلیاردی و اخلال در نظام اقتصادی در کرمانشاه را تشریح کرد و گفت: شهروندان از مجرای قانونی حق خویش را پیگیری کنند.
کد خبر: ۳۲۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 01 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس، مجتبی ملکی شامگاه دوشنبه در گفت‌‌و‌گو با مردم استان کرمانشاه در خصوص فرد متهم به کلاه‌برداری میلیاردی و اخلال در نظام اقتصادی (م.ر.م)، اظهار داشت: این فرد از ابتدا به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه و مجوزی برای تولید دریافت کرده و مبنای وی فعالیت در زمینه فرش، گلیم و گبه بوده است.

ملکی با اشاره به اینکه مسیر فعالیت وی پس از مدتی تغییر پیدا کرده و به سمت اخذ وجوه از مردم با تبلیغ سود کلان منحرف شده است، گفت: این فرد با وعده پرداخت سودهای 72 و 60 درصد مردم را امیدوار کرده و برخی افراد بدون توجه به جوانب امر، وجوه را به وی پرداخت کرده‌اند که بانک مرکزی گزارشی را به یکی از بانک‌ها در این مورد ارائه داده بود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از طرح شکایت از این فرد متهم به کلاه‌برداری و صدور دادنامه مرجع قضایی در این خصوص مبنی بر تعقیب مراقبتی و تفهیم موضوع به وی طی هفته‌های گذشته خبر داد و ادامه داد: اقدامات این فرد در دادگاه تجدیدنظر اخلال در نظام اقتصادی تشخیص داده شد.

ملکی اقدامات فرد مذکور را موجب امیدوار شدن مردم به دریافت سود بیان کرد و افزود: فرد مذکور تاکنون سود سپرده‌های مردم را پرداخت کرده است که پرداخت سود سپرده‌های مردم بدین صورت بوده که وجوه سرمایه‌گذاران جدید که دریافت می‌شده به سرمایه‌گذاران قبلی پرداخت شده است.

*دریافت 218 میلیارد تومان وجه از مردم

این مسؤول میزان دریافت وجوه دریافتی از مردم توسط این متهم به کلاه‌برداری را 218 میلیارد تومان عنوان کرد و متذکر شد: این رقم براساس بررسی‌های اولیه است و البته چندی پیش رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در خصوص پرداخت سودهای کلان و نامتعارف به مردم و احتمال کلاه‌برداری را تذکر داده بود.

*تبلیغات صدا و سیما موجب ایجاد اعتماد در مردم می‌شود

مدعی‌العموم استان کرمانشاه تبلیغات صدا و سیما و برخی جراید را موجب ایجاد اعتماد در مردم و اغفال شدن توسط این فرد دانست و افزود: برخی از مردم به رسانه اعتماد دارند و مطلع نیستند که تبلیغات به‌معنای تایید آن نیست و عدم توجه شهروندانی که اقدام به پرداخت وجه به این فرد کرده‌اند به صحبت‌های مسؤولان موجب رخ دادن چنین اشتباهی شده است.

*غیرقانونی بودن دریافت وجه از مردم/ خروج ارز از کشور توسط متهم به کلاه‌برداری میلیاردی در کرمانشاه

وی اقدامات فرد یاد شده را غیرقانونی عنوان کرد و یادآور شد: این فرد حق دریافت وجه از دیگران را نداشته که وارد یک عملیات غیرقانونی شده است و در روند اقتصاد مملکت اخلال ایجاد کرده است و البته اقدامات وی طی ماه‌های گذشته رصد شده است که مقادیری ارز به خارج از کشور فرستاده و به دلار و ارز کشورهای دیگر تبدیل کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از کشف مقادیری ارز به ارزش یک میلیارد تومان طی شب گذشته از فرد مذکور خبر داد و اضافه کرد: وی قصد خروج از کشور را داشته است و مقدار 2 میلیارد تومان وجه نقد نیز در صندوق‌های محل فعالیت وی کشف شده است.

*بی‌توجهی متهم به کلاه‌برداری به هشدار مسؤولان

ملکی با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده طی مدت اخیر به یک جلسه با حضور مسؤولان مربوطه دعوت شد که از وی خواسته شد اخذ وجه از مردم را متوقف کند و برای مبالغ دریافت شده تضمین بدهد، عنوان کرد: دستگاه قضایی برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم به‌دنبال دفاع از حق مردم است و اگر این فرد فوت می‌کرد به هر حال باید تضمینی برای پرداخت حق و حقوق مردم وجود داشته باشد.

این مسؤول با تصریح بر اینکه احتمال فرار فرد مذکور وجود داشت، خاطرنشان کرد: به‌عنوان وکیل مردم و بنا به درخواست بسیاری از مردم، این فرد دستگیر شده و بررسی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است و اموال وی توقیف و حساب‌های بانکی این فرد مسدود شده است.

*نگرانی مردم برای مسؤولان بسیار بااهمیت است

مدعی‌العموم استان کرمانشاه نگرانی و دغدغه مردم را برای مسؤولان بسیار بااهمیت توصیف کرد و گفت: افرادی که به این فرد وجوهی پرداخت کرده‌اند باید تحقیقات و بررسی لازم را انجام می‌دادند که این افراد به مراجع قانونی در این زمینه مراجعه نکرده‌اند و مسبب خودشان هستند.

ملکی به توجه مسؤولان به نگرانی مردم و انجام پیگیری‌های لازم در این مورد اشاره کرد و متذکر شد: بررسی کارشناسی در مورد اموال وی برای دست یافتن مردم به وجوه پرداختی خویش در حال انجام است که در بررسی‌های اولیه مشخص شده این فرد در راستای سلسله اقداماتی که از مسیر فعالیت اصلی خویش منحرف شده، 70 دستگاه خودروی لوکس و گران‌قیمت خریداری کرده است و ما به‌دنبال حل مشکل مردم هستیم.

*پرداخت وجه توسط 23 هزار نفر به متهم به کلاه‌برداری میلیاردی در کرمانشاه

وی از سرمایه‌گذاری و پرداخت وجه توسط 23 هزار نفر به متهم مذکور و براساس فقط یک تعهد محضری و سفته‌های بدون پشتوانه بانکی سخن گفت و اظهار داشت: وضعیت مالی وی بررسی می‌شود که اگر میزان سرمایه مردم در اموال، وجوه نقد کشف شده، حساب‌های بانکی و... وی وجود داشت، مردم به حق خویش برسند و به هر حال اطلاع‌رسانی لازم به مردم انجام می‌گیرد.

*مردم به کلانتری‌ها برای طرح شکایت مراجعه کنند

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، جلسات متعددی در زمینه اقدامات این فرد و اخذ تصمیمات لازم برای دفاع از حقوق مردم برگزار شده است و مردم می‌توانند با مدارک و اوراقی که از وی در دست دارند به کلانتری‌های محل مراجعه کرده و فرم‌هایی در این خصوص طراحی شده است تا افراد اقدام به درج اطلاعات لازم و طرح شکایت از وی کنند که به حق و حقوق خویش برسند و دستگاه قضایی و مسؤولان مربوطه در این موضوع با جدیت وارد عمل شده‌اند.

وی از بررسی یک بازپرس مجرب در زمینه پرونده فرد مذکور و برای رسیدگی به شکایت افراد از وی خبر داد و گفت: شیوه اقدام لازم را به مردم در اطلاعیه‌هایی که از فردا در این راستا صادر می‌شود، اطلاع می‌دهیم و زمان دقیقی برای پس دادن حق مردم نمی‌توان مشخص کرد، چراکه پرونده وی نیاز به نظرات کارشناسی و بررسی کامل دارد و به همین دلیل زمان‌بر است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در مورد اقدامات غیرقانونی برخی افراد هشدار داد که بدون دلیل در نظم عمومی قصد ایجاد اخلال دارند و تاکید کرد: افرادی در این زمینه شناسایی شده‌اند که وجهی نیز پرداخت نکرده‌اند و با اهداف خاص و غیرقانونی به‌دنبال متشنج کردن فضای جامعه هستند و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، قضایی و... در این خصوص هوشیار هستند و با افراد مجرم با جدیت برخورد می‌کنند.

*دستگاه قضایی از هیچ گونه فضاسازی تاثیر نمی‌پذیرد

این مسؤول از سپرده‌گذاران در این زمینه خواست از مجرای قانونی حق خویش را پیگیری دنبال کنند و تصریح کرد: دستگاه قضایی از هیچ گونه فضاسازی تاثیر نمی‌پذیرد و قطعا به‌دنبال ایجاد امنیت و برقراری نظم بوده و خدمت به مردم را سرلوحه امورات قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار