قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: نمی دانم اگر رهبر معظم انقلاب این همه به حفظ، فهم و تلاوت قرآن بها نمی‌دادند چه می‌شد؟
کد خبر: ۳۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 07 May 2015
قاری بین‌المللی قرآن کریم به حضور چهار ساعته مقام معظم رهبری در روز اول ماه مبارک رمضان در جمع قاریان و حافظان قرآن اشاره کرد و گفت: کدام مسئول تاکنون چنین کاری کرده است؟ آیا سابقه دارد مسئولی سالی یکبار در جمع فعالان قرآنی ساعتی بنشیند؟

به گزارش ایسنا، "مهدی فروغی" به بیان دغدغه های خود در زمینه جذب افراد به قرآن و گسترش فضای قرآنی در جامعه پرداخت و اظهار کرد: نمی دانم اگر رهبر معظم انقلاب این همه به حفظ، فهم و تلاوت قرآن بها نمی‌دادند چه می‌شد؟

ایشان روز اول ماه مبارک رمضان با وجود مشغله کاری فراوان چهار ساعت به قرائت قرآن گوش می‌دهند و با حافظان و قاریان قرآن افطار می‌کنند، کدام مسئول تا کنون این کار را کرده است آیا سابقه دارد مسئولی سالی یکبار در جمع فعالان قرآنی بنشیند؟ حتی مسئولان قرآنی هم چنین نشست‌هایی ندارند!

وی تصریح کرد: مسئولان و مبلغان هر یک کارایی و مسئولیتی دارند؛ مبلغان در شیوه تبلیغ خود، مسئولان در برنامه‌ریزی خود و حافطان و قاریان در شیوه کار خود بنابراین امروز باید همه دست به دست هم دهند و تدبیری بیندیشند و هر شخص با ابتکاری خاص در حوزه تخصص خود ورود یابد.

فروغی ادامه داد: اینکه مدام منتظر حرکت مجموعه ها و ادارات مختلف باشیم درست نیست پس هر فعال قرآنی باید از خودش آغاز کند چراکه هر فرد خود سرباز قرآن و یک پتانسیل تلقی می شود، خود نیز سعی کرده ام در تلاوت تحول داشته باشم و روی این امر برنامه‌ریزی و تفکر کرده ام، نزدیک 12 سال است ترتیل می‌خوانم و حدود 7 سال است که تلاوتم از رسانه‌ها پخش می‌شود.

 از سالیان قبل روی این امر کار کرده‌ام تا به پختگی برسد البته خودم شخصی آن را دنبال کردم و نه پیش استاد خاصی.

قاری بین‌المللی قرآن کشور اذعان کرد: امروز باید تمام جامعه قرآنی و مسئولان در کنار یکدیگر باشند و هر کس در کار خودش ابتکار به خرج دهد و فکر کند که چگونه در افرادی که در فضای قرآنی نیستند یا حضوری کمرنگ دارند، حرکت و تحولی ایجاد کند و آنها به این فضا بکشاند. امروز افراد به قرآن چون کتاب آسمانی است احترام می‌گذارند اما مهم این است که آنها نورانیت قرآن را با جان و دل حس کرده و درک کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر ارگانی نیاز به یک اتاق فکر دارد، تصریح کرد: هر ارگانی باید در این راستا یک اتاق فکر ایجاد و بر اساس رهنمودهای آن برنامه‌ریزی کند اما می بینیم که برنامه‌ها تقریبا شبیه هم هستند به عبارت دیگر در کل کشور در امور مربوط به قرآن موازی‌کاری وجود دارد در حالیکه ارگان‌هایی همچون اوقاف، ارشاد، دانشگاه و حوزه علمیه باید بررسی کنند که کار مشابهی انجام ندهند.

فروغی با ابرازتاسف از اینکه هر ارگانی در دارالقرآن خود کاری می کند که میزان موفقیت و عدم موفقیت آنها مشخص نیست، عنوان کرد: پتانسیل خوب و جوانان با استعداد و علاقمند زیادی در کشور وجود دارد که هدایت این افراد به سوی فضای قرآنی نیازمند سرمایه‌گذاری است. 

وی افزود: متاسفانه جلسات قرآنی کمی برپا می شود، اینکه در نیمی از روز مراکز فرهنگی بسته بوده و مساجد فقط برای نماز باز می شود اصلا درست نیست، مسجد خانه خداست و باید مدام باز باشد، باید نخستین پایگاه قرآنی مساجد باشند، مساجد در حوزه علمی، فرهنگی و اعزام به جبهه‌‌ها قطب بودند و الان نیز باید چنین باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار