کد خبر: ۳۲۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 30 October 2016
مهرداد غضنفری امرایی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های مجدانه استاندار لرستان از همان ابتدای سال براساس قابلیت‌ها، ظرفیت‌های طبیعی و انسانی موجود در استان و مدیریت جهادی، لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد.
 
وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در لرستان این بود که 100 مورد اختیارات دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها و بانک‌های عامل به استان داده شد و این تحولی محسوب می‌شد و نشان از توجه دولت تدبیر و امید به این استان بود.
غضنفری گفت: 70 درصد منابع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید توسط بخش خصوصی و بخشی دیگر باید توسط بانک‌ها تامین شود که در این راستا مصوبات خوبی از مرکز گرفته‌ایم ازجمله حذف قید مصارف و منابع بانکی، بخشودگی جرائم، توقف عملیات اجرایی برای تملیک واحدهای مشکل‌دار و سایر مصوباتی که انجام شده است.
این معاون استانداری لرستان بیان کرد: پتروشیمی لرستان با حجم 258 میلیون یورو و 233 میلیارد تومان افتتاح شد.
همچنین کشت و صنعت لرستان با سرمایه‌گذاری اولیه 150 میلیارد تومان افتتاح شد و 10 هکتار از اراضی این پروژه برای شهرک گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است.
وی گفت: همچنین انتقال آب رودخانه کاکارضا به خرم‌آباد با حجم 120 میلیارد تومان و خط انتقال 55 کیلومتر انجام گرفت.
غضنفری با بیان اینکه سد حوضیان نیز با 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است، افزود: همه این پروژه‌ها ظرفیت درونی از منظر درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی بوده که انجام شده است.
این معاون استاندار تصریح کرد: در بخش کشاورزی در استان با مشکل تأمین آب مواجه هستیم.
در حال حاضر از مجموع 800 هزار هکتار اراضی استان تنها 200 هزار معادل 25 درصد اراضی آبی هستند که فاصله ما با متوسط کشوری در این زمینه 20 درصد است. وی بیان کرد: فاز اول صنایع غذایی گهر دورود نیز با حجم سرمایه‌گذاری 32 میلیارد تومان انجام شد و البته منابع اعتباری فازهای 2 و 3 این پروژه تأمین شده است.
علیرغم اینکه پروژه گهر دورود 5 سال تعطیل بوده تا پایان امسال شاهد فروش آب میوه، آب معدنی و نوشابه‌های آن خواهیم بود.
غضنفری گفت: در هفته دولت 968 طرح با حجم سرمایه‌گذاری 1033 میلیارد تومان و اشتغالزایی 400 هزار نفر در استان افتتاح شد.
وی با بیان اینکه طرح توسعه و ارتقای ایمنی فرودگاه خرم‌آباد با حجم سرمایه‌گذاری 53 میلیارد تومان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: آزادراه خرم‌آباد – بروجرد – اراک به طول 134 کیلومتر است که 78 کیلومتر آن در لرستان قرار دارد و هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است با 12000 میلیارد تومان به اتمام برسد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار