مدیرکل نوساز مدارس استان درگفتگوباتابناک ایلام مطرح کرد
تا سال تحصیلی 97-98 بالغ بر 10 فضای آموزشی جدید در روستاهای بخش هلیلان ساخته شده و روستاهای اسن بخش محروم از نعمت آموزش با کیفیت تر برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۳۲۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 30 October 2016

تا سال تحصیلی 97-98 بالغ بر 10 فضای آموزشی جدید در روستاهای بخش هلیلان ساخته شده و روستاهای اسن بخش محروم از نعمت آموزش با کیفیت تر برخوردار خواهند شد.

سعید هژبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک گفت:از محل اعتبارات اندک دولتی و کمک های خیرین و کمک های بلاعوض بنیاد برکت ظرف دو سال آینده چندین فضای آموزشی یک،دو و سه کلاسه در روستاهای مختلف بخش محروم هلیلان ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام در ادامه اظهار داشت: هزینه ساخت و تجهیز هر متر مربع مدرسه در شرایط عادی بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار تومان است.ولی به علت محروم بودن هلیلان و عدم تکمیل زیرساختهای این بخش هزینه تمام شده ساخت مدرسه از میزان عادی آن فراتر خواهد رفت.

هژبری با اشاره به کمک بلاعوض 53 میلیارد ریالی بنیاد برکت به مدرسه سازی در استان ایلام گفت: از محل اعتیار اختصاص یافته توسط بنیاد برکت 3 مدره 3 کلاسه در روستاهای تخم بلوط علیا،میدر سفلی و چاله چاله از توابع بخش هلیلان ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: 4 فضای آموزشی یک کلاسه هم در روستاهای کم جمعیت زردلان در حال ساخت بوده و مقرر شده این تعداد به 14 فضای آموزشی افزایش یابد.

هژبری کمک های خیرین را بسیار کارگشا دانست و افزود: متاسفانه اعتبارات دولتی برای امر مدرسه سازی اصلا کافی نبوده و بدون حمایت و کمک خیرین ما کار چندانی از پیش نخواهیم برد.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز به ساختن آینده ی علم و دانش در این سرزمین کمک می کنند و در نزد خداوند این عمل صالح جز بهترین اعمال بشریت است.

مدیرکل نوسازی استان ادامه داد:در استان ایلام افراد ثروتمنذ و متمول زیادی زنذگی می کنند.علاوه بر این در دیگر استانها هم ایلامی های سرمایه دار زیادی زنذگی می کننذ.ولی متاسفانه این عزیزان آنطور که باید در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت نمی کننذ.این در حالی است که بسیاری از خیرین غیر بومی بیشرین کمک را به مدرسه سازی در استان ایلام کرده اند.

هژبری ادامه داد: نقش رسانه ها در فرهنگسازی این اقدام مبارک بسیار مهم بوده و همه باید برای تشویق خیرین ایلامی برای ورود به عرصه مدرسه سازی تلاش نماییم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار