رئیس پارک علم و فناوری یزد از پیگیری و توسعه فناوری‌ هوایی و هوانوردی به عنوان دستور کاری پارک علم و فناوری در اولویت، خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 29 October 2016

 به گزارش تابناک یزد،داریوش پورسراجیان با اشاره به اینکه مسؤولیت ابرپارک حوزه هوایی و هوانوردی کشور به پارک فناوری یزد واگذار شده اظهار داشت: با توجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سند علمی‌فناوری در کشور، توسعه فناوری‌ هوایی و هوانوردی از اولویت‌های پارک علم و فناوری یزد در دستور کار قرار گرفته و دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه نیز انجام شده است ادامه داد: صنایع هوایی به عنوان صنایع مادر موجب تحرک و پویایی در سایر صنایع خواهند شد بنابراین پارک علم و فناوری از این صنعت در قالب صنایع دانش بنیان حمایت جدی خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با تاکیدبر اینکه عمده فعالیت‌های پارک حمایتی است اضافه کرد: صنایع هوایی و هوانوردی از صنایع اولویت‌دار کشور است و با توجه به لزوم رشد و توسعه این صنعت، پارک نقش حمایتی خود را به اشکال مختلف از این صنعت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری یزد به عنوان قطب تجهیزات فرودگاهی کشور انتخاب شده اظهار داشت: شرکت‌های فناور می‌توانند با استفاده از این فرصت حداکثر توانمندی و پویایی خود را نشان داده و بهره‌برداری کنند.

پورسراجیان در ادامه به دیگر خدمات حمایتی پارک علم و فناوری پرداخت و گفت: در سال گذشته فن‌بازار منطقه‌ای استان یزد راه‌اندازی شد که با هدف تحقق تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و تحقیقاتی موسسات دانش‌‌بنیان فعال و توسعه فعالیت آن‌ها اقدامات حمایتی خود را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه فن‌بازار نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارد ادامه داد: تاکنون برای بازاریابی و فروش 6 محصول دانش‌بنیان و پیشرفته اقدام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه را شناسایی 6 مسأله و مشکل صنعتی همچنین ارائه راه‌حل برای آن‌ها، برگزاری چهار نشست تخصصی تبادل فناوری، شناسایی و معرفی 6 طرح سرمایه‌گذاری، شناسایی 30 سرمایه‌گذار بالقوه در استان و ... عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
استاددلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
با سلام وتقدیم احترام : سخنان مسئول پارک به اصطلاح علم وفناوری یزدصنعتگران فرهیخته واهل فن را به یاد این ضرب المثل می اندازد که"موش توسوراخ نمی رفت جارو هم به دمش بسته بود".
این اماکن پرهزینه ،پرسروصدا وبدون بازده که تحت نام پرطمطراق پارک علم وفن آوری ( که در حقیقت علم را "پارک" نموده بعضاً فن را از خارج "می آورند") به صرف پول بیت المال وهدر دادن وقت جوانان وبازی دادن آنها مشغولند مخصوصاً مرکز یزدظاهراً تکنولوژی های زمینی را دیگر در حد وجاهت وقامت علمی وفنی خود نمی بینند لذا نگاه خود را به آسمان معطوف داشته اند وقرار است طبق برنامه پیش بینی شده ازقبل که تاکنون چند مرحله از آن را چون مسافرت به ایتالیا درجریان سفر رئیس محترم جمهور ،اخذ مصوبه معاونت علم وفناوری ریاست جمهور و.... را به منصه ظهور رسانیده اند وبقیه را نیز تا اخذ دلارهای نفتی به پیش خواهندبرد ، قرار است با خرید چند فروند هواپیمای 2 و 8 نفره انتقال تکنولوژی داده صنعت هوائی کشور را روی غلطک پیشرفت بیندازند.
اینجانب پیشنهاد میکنم اکنون که حدود 14 سال از تاسیس اینگونه اماکن سپری شده است بازده کلی این اماکن ونیز شرکت های به اصطلاح دانش بنیان مستقر در آن ها توسط کمیته ای متشکل از خبرگان بی طرف مورد ارزیابی قرار گرفته با مشخص شدن نتایج مثبت حاصل از فعالیتشان قلم منتقدینی چون من برای همیشه شکسته شود. ودولت حمایت های همه جانبه خودرا در این ارتباط هم از نظر کمی هم کیفی گسترش دهد.
امین احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
بنده درخواست ملاقات با اقای دکتر پورسراجیان را داشتم تا در مورد تشکیل کمیته هوانوردی در پارک صحبت کنیم البته نامه نگاری هم کردم ولی بعد از یک ماه پیگیری مداوم نتونستم یه وقت پنج دقیقه ای با دکتر داشته باشم.بدون شرح
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار