هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران که به مدت 2 روز به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد، شامگاه پنجشنبه با برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از 2 استاد برجسته جمعیت شناسی کشور به پایان رسید.
کد خبر: ۳۱۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 28 October 2016
به گزارش تابناک یزد،در آیین اختتامیه این همایش که با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد از چهار دهه تلاش دکترمحمد میزایی رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران تجلیل شد.
همچنین در این آیین از سال ها تلاش حبیب الله زنجانی استاد برجسته جمعیت شناسی و رئیس پیشین انجمن جمعیت شناسی ایران تجلیل شد.
در این آیین، محمدجلال عباسی شوازی رئیس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور و دبیر علمی هشتمین همایش ملی جمعیت شناسی ایران با ارایه گزارشی از برگزاری همایش، از میزبانی مطلوب دانشگاه یزد قدردانی کرد.
برای این همایش 230 چکیده مقاله از سوی نویسندگان به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که پس از ارزیابی چکیده مقاله های دریافتی در نشست های کمیته علمی همایش 88 مقاله برای ارائه در همایش مورد پذیرش قرار گرفت.
از این تعداد، 26 مقاله به صورت سخنرانی در نشست های تخصصی و 62 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شد.
هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران از روز چهارشنبه با حضور محققان این حوزه با هدف بررسی تحولات جمعیت، نیروی انسانی و اشتغال در ایران در دانشگاه یزد آغاز شده بود.
محورهای این همایش شامل ابعاد جمعیت‏ شناختی نیروی انسانی و اشتغال، ابعاد اقتصادی و اجتماعی اشتغال، داده ‏ها و شاخص‏های نیروی انسانی و اشتغال، آموزش و اشتغال؛ چالش‏ها و پیامدها و اشتغال زنان بود.
علاوه بر محورهای یادشده، میزگردی با عنوان سیاست‏ های اشتغال و موانع اشتغالزایی؛ ملی و استانی نیز برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار