محمدرضا نظری مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی استان ایلام ، امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه برنامه های این کمیته در اربعین سالجاری را تشریح کرد
کد خبر: ۳۱۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 24 October 2016
کنگره ی عظیم اربعین بزرگترین گردهمایی عقیدتی مسلمانان و شیعیان جهان بوده و نقش رسانه در انتقال پیام اربعین به جهانیان بسیار مهم و اثربخش است.
سالانه بالغ بر 20 میلیون از شیعیان نقاط مختلف جهان در راهپیمایی عظیم ارعین گرد هم آمده و به عزاداری چهلمین روز شهادت سرور شهیدان می پردازند.
استان ایلام و مرز مهران به عنوان پایگاه اصلی تردد زوار اربعین سالنه میزبان بالغ بر سه میلیون زوار عتبات عالیات است.
با توجه به این مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی در سالهای اخیر با سرعت مناسبی اقدام به تکمیل زیرساختهای اربعین در ایلام و مهران نموده است.
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا نظری مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی استان ایلام ، امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: کمیته فرهنگی قرارگاه اربعین در دو بعد اساسی فعالیت خود را آغاز کرده است. بعد اول ارتباط با رسانه ها برای پوشش هر چه با شکوهتر اخبار کنگره ی عظیم اربعین و بعد دوم برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با ادارات و ارگانهای فرهنگی می باشد.
معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام ادامه داد: تمهیدات لازم برای تردد هرچه راحت تر و سریعتر خبرنگاران دیده شده و برای همه این عزیزان کارت تردد صادر خواهد شد.
نظری متذکر شد: تولیدات خبری اصحاب رسانه در خصوص اربعین به صورت منظم گرد آوری شده و منتشر خواهد گردید.
این مقام نظامی تصریح کرد: اطلاع رسانی دفیق و به موقع اخبار اربعین و مخابره آن برای جهانیان بسیار مهم بوده و ما تمام تلاش خود را برای تسریع بخشیدن به این مهم به کار خواهیم گرفت.
نظری گفت: نزدیک به یکصد گیت خروجی برای تردد راحت زوار در مرز مهران در نظر گرفته شده و در صورت حضور با ویزا و پاسپورت معطلی هر فرد در گیتهای ورود و خروج کمتر از یک دقیقه خواهد بود.

بدون ویزا به مهران نیایید
محمدرضا نظری اظهار داشت:  از ملت فهیم ایلام تقاضا داریم بدون ویزا برای تردد به مرز مهران مراجعه نکنند.
وی ادامه داد: حضور افراد بدون ویزا و مدارک هویتی در حقیقت دیگر هموطنان را متضرر کرده و به نوعی عدم رعایت حق الناس به حساب می آید.
با توجه به عدم شرکت ملت ایران در موسم حج امسال ، انتظار می رود تعداد شرکت کنندگان در کنگره ی عظیم اربعین حداقل 30 درصد افزایش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار