کد خبر: ۳۱۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 24 October 2016
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام عنوان کرد: اربعین سالجاری نسبت به تجهیز بقاع متبرکه مسیر زائرین، پذیرایی، توزیع بسته های فرهنگی و برپایی ایستگاه های صلواتی اقدامات مناسبی در استان صورت گرفته است.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام "حسن شهیدی" مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، با اشاره به اینکه همایش اربعین به عنوان بزرگترین تجمع در کشور مطرح است، گفت: مرز مهران به عنوان مهمترین کانون تردد زوار اربعین به شمار می رود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار کرد: مرز مهران امن ترین و نزدیکترین راه دسترسی به عتبات عالیات است که همه ساله زائرین زیادی برای سفر به کشور عراق از این مرز تردد می کنند.

حجت الاسلام شهیدی در ادامه به فعالیت های عمرانی انجام شده در سالجاری در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان مهران اشاره کرد و گفت: اجرای طرح توسعه شبستان حرم مطهر با زیربنای یک هزار و 615 مترمربع در دو فاز بصورت دو طبقه در دو ضلع ساختمان قبلی امامزاده با اعتباری بالغ بر (دو میلیارد و دویست میلیون تومان) که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی فاز اول ضلع شرقی 60 درصد و فاز دو ضلع غربی 20 درصد می باشد.

وی افزود: اجرای طرح توسعه بقعه شیخ الیاس(علیه الرحمه) با زیربنای 400 متر مربع و اعتباری بالغ بر 220 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی استانی و نذورات بقعه که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی آن 70 درصد می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سوئیت های مهمان امامزاده سیدحسن(ع) با زیر بنای 200 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 150 میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی 100 درصد اجرا شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اعلام تکمیل بنای قدمگاه ابراهیم قتال(ع) و مسجد بانو با زیربنای 425 مترمربع، افزود: احداث سرویس های بهداشتی و تسطیح و محوطه سازی این مکان با اعتباری بالغ بر 270 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی استانی، کمک های مردمی و نذورات بقعه با پیشرفت فیزیکی 85 درصد، از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده می باشد.

حجه الاسلام شهیدی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه دارای ظرفیت های خوبی است که در راستای اجرای امینانه نیات واقفین و خدمات رسانی به زائرین اربعین مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برای اربعین سالجاری نسبت به تجهیز بقاع متبرکه مسیر زائرین، پذیرایی، توزیع بسته های فرهنگی و برپایی ایستگاه های صلواتی اقدامات مناسبی در استان صورت گرفته است.

گفتنی است: شهر مهران در 11 کیلومتری مرز رسمی و بین المللی ایران و عراق، مهمترین کانون انتقال و سفر زائرین عتبات عالیات در مناسبت های مختلف مذهبی از جمله ایام محرم است./م



منبع:ایلام پویا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار