مدیرکل امور عشایری ایلام از آمادگی این استان برای پذیرایی از دو هزار خانوار عشایر کوچرو از استان های دیگر خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 19 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ علی سلیمی اظهار داشت: ایلام خود دارای بیش از ۹ هزار عشایر کوچرو است که در هنگام فصل کوچ دو هزار خانوار عشایری از استان های همجوار همچون لرستان، خوزستان، همدان و کرمانشاه است.

وی افزود: امسال فصل کوچ عشایر با ایام اربعین حسینی و تردد میلیونی زائران مشتاق به زیارت حرم اباعبدالله الحسین (ع) همزمان شده و باید با هماهنگی تمامی ارگان ها تداخلی در این زمینه بوجود نیامده و خطر دام های عشایر را در نتیجه حجم بالای عبور و مرور خودروها تهدید نکند.

مدیرکل امور عشایری ایلام یادآور شد: با هماهنگی های بهه عمل امده در مسیرهای منتهی به مرز مهران از ۱۰ روز قبل و ۱۰ روز بعد از اربعین از تردد دام های عشایر در این محدوده ها جلوگیری می شود تا مشکلی ایجاد نشود.

سلیمی به نقش عشایر در تامین نیازهای غذایی مردم اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان ایلام وجود دارد که سالانه ۲۵ هزار تن شیر، ۸ هزار تن گوشت قرمز، ۴۵۰ تن روغن حیوانی مرغوب و ۳۷۰ تن کشک تولید و بازار مصرف عرضه می کنند ، ضمن اینکه میزان تولید محصولات زراعی عشایر استان ۴۱ هزار تن و محصولات باغی۳ هزار و ۱۰۰ تن است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار