پیرو دستور ویژه استاندار تهران اجرا شد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران با اشاره به دستور ویژه استاندار مبنی بر لزوم ارزیابی استاندارد بودن آسانسورهای فعال در تمامی دستگاه های اجرایی گفت: تاکنون اداره کل استاندارد استان تهران نسبت به ارزیابی و بازرسی از 300 آسانسور اقدام کرده است.
کد خبر: ۳۱۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 19 October 2016
محمد امامی امین افزود: براساس گزارش ارائه شده از سوی اداره کل استاندارد استان تهران، حدود 800 آسانسور دیگر فعال در سایر دستگاه های ملی و استانی موجود در تهران باید مورد بازرسی قرار بگیرند.
وی یادآور شد: در این طرح، تمامی آسانسورهای فعال در دستگاه های ملی و استانی قوای سه گانه شامل وزارتخانه ها، ادارات کل، بیمارستان ها، دانشگاه ها و سایر اماکن عمومی واقع در استان تهران مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند تا نسبت به استاندارد بودن آن ها اطمینان حاصل شود.
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه 120 کارشناس و بازرس اداره کل استاندارد در این طرح نظارتی مشارکت دارند اظهار کرد: تاکنون برخی از آسانسورهای بازرسی شده ادارات به دلیل استاندارد نبودن پلمب و برای شماری دیگر نیز اخطار کتبی صادر شد تا اداره مربوطه در مهلت قانونی نسبت به تعمیر و نوسازی آسانسور موردنظر، اقدامات لازم را انجام دهد.
امامی امین با اشاره به دستور ویژه استاندار تهران مبنی بر بازرسی از آسانسورهای دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: معاونت توسعه منابع استانداری تهران و اداره کل استاندارد استان مسئول پیگیری اجرای کامل این طرح هستند.
به گزارش ایرنا در روز 12 مهرماه در اثر سقوط اتاقک آسانسور سالن غذاخوری (سلف سرویس مرکزی) دانشگاه صنعتی شریف از طبقه سوم به منفی دو، شش نفر از اساتید این دانشگاه دچار سانحه و از نواحی دست، پا، لگن و کمر به شدت مصدوم شدند.
در پی این حادثه، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در شورای تخصصی اداری استان تهران که روز 13 مهرماه برگزار شد گفت: اداره کل استاندارد استان تهران در اسفند سال گذشته هشدارهای لازم دراین خصوص را به مسئولان دانشگاه صنعتی شریف داده بود.
پس از سخنان رئیس سازمان ملی استاندارد، سیدحسین هاشمی استاندار تهران بر اجرای طرح بازرسی و ارزیابی استاندارد بودن تمامی دستگاه های اجرایی واقع در استان تاکید کرد و این طرح به عنوان مصوبه شورای اداری استان تهران اعلام شد.
در همین ارتباط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دیروز (دوشنبه) در آئین روز جهانی استاندارد ضمن انتقاد از حادثه سقوط آسانسور در دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: قابل پذیرش نیست که گفته شود بودجه برای رفع نقص نداشتیم چرا که میلیاردها تومان هزینه پژوهش ها را پرداخت می کنیم بنابراین باید مقداری را نیز به این موضوع تخصیص داد و کالاهایی که با ایمنی مردم سر و کار دارند با جدیت از سوی سازمان استاندارد بررسی شود.
در نهایت رئیس سازمان ملی استاندارد از دستور ویژه معاون اول رئیس جمهوری برای پیگیری بازرسی آسانسورهای دستگاه های اجرایی و اطمینان از استاندارد بودن آن ها خبر داد.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشاردهنده: محمد آجورلو
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار