معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد فارس گفت: طرح پرداخت الکترونیکی صدقه در سال ۹۴ به شکل پایلوت در بخشی از شهر شیراز به اجرا در می آید.
کد خبر: ۳۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 05 May 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،محمد بدری افزود: در قالب این طرح همچنان شکل صندوق صدقات در خانه های مردم محفوظ باقی می ماند ولی به جای جمع آوری به شکل سنتی گذشته مردم می توانند با دریافت یک شماره حساب، صدقات خود را به آن واریز کنند.

وی ادامه داد: همچنین ماموران جمع آوری صدقات با دارا بودن نرم افزارهای خاصی قادر هستند اطلاعات صدقات پرداختی هر خانواده را طی سه دوره پرداختی به شکل یک فاکتور در اختیار خانواده ها قرار دهند.

کمک های خیرین با حفظ عزت نفس نیازمندان به آن ها منتقل می شود

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد فارس با بیان اینکه توسعه مشارکت های مردمی و توانمند سازی مددجویان از جمله رسالت های کمیته امداد است، اظهار داشت: طرح های مشارکتی این نهاد که به برگرفته از سنت های حسنه اسلامی است توسعه مشارکت و همکاری خیرین را در کمک به خانوارهای نیازمند به دنبال دارد.

بدری بیان کرد: کمیته امداد به عنوان رابط بین خیرین و نیازمندان جامعه، با حفظ عزت نفس و کرامت محرومین، کمک های خیرین را به نیازمندان منتقل می کند.

صدقات فارس در سال گذشته ۱۷ درصد رشد یافت

وی با اشاره به اینکه صدقات از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد است که به منظور یاری رساندن به اقشار نیازمند و هدایت کمک های مردمی به سمت این قشر اجرایی می شود، گفت: در سال ۹۳ مبلغ ۱۴ میلیارد تومان صدقه در فارس جمع آوری شد که نسبت به سال ۹۳ با رشدی ۱۷ درصدی مواجه شد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد فارس گفت: صدقات جمع آوری شده در هر شهرستان و منطقه صرف نیازمندان و محرومین همان محل شده است و صدقات به هیچ وجه صرف امور تشکیلاتی و اداری کمیته امداد نمی شود.

بدری افزود: صدقات به شکل هدفمند و اثربخش صرف مواردی چون امور تحصیلی، درمانی، عمرانی، جهیزیه، مسکن، اشتغال و وام های قرض الحسنه برای نیازمندان می شود.

هر خانواده فارسی در هر ماه به طور متوسط ۹ هزار و ۵۵۷ ریال صدقه پرداخت کرد

وی سرانه پرداخت صدقات برای هر خانواده فارسی طی هر ماه را در سال ۹۳، ۹ هزار و ۵۵۷ ریال عنوان کرد و اظهار داشت: سرانه پرداخت صدقات خانواده های شهرستان های بوانات، خرم بید و ارسنجان در هر ماه از سایر شهرستان های استان بیشتر بوده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد فارس به نحوه جمع آوری صدقات نیز اشاره کرد و گفت: مبالغ موجود در صندوق های صدقات به شکل ماهیانه توسط نیروهای مورد تایید و گزینش شده این نهاد تحت عنوان مسئول امور خیرین جمع آوری شده تا صرف رفع مشکلات نیازمندان شود.

بدری تصریح کرد: نیروهای این نهاد با لباس فرم، کارت شناسایی، برگ ماموریت و با هماهنگی مشترکین صندوق ها برای دریافت صدقات به درب منازل مردم مراجعه می کنند لذا از مردم درخواست داریم که نسبت به افرادی تحت هر عنوانی به درب منازل مراجعه کرده و با سوء استفاده از احساسات آن ها اقدام به اخاذی می کنند هوشیار باشند.

وی همچنین گفت: در فروردین سال ۹۴ حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صدقه در فارس جمع آوری شد که می توان گفت با مقدار جمع آوری شده در فروردین سال ۹۳ مشابه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار