استاندار کرمانشاه مطرح کرد
استاندار کرمانشاه با تاکید بر تقویت صادرات کالا و پایه‌های تجاری در مرز‌های استان کرمانشاه، گفت: مرز سومار در آینده به دروازه مهم تجاری در منطقه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 17 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس از کرمانشاه، اسدالله رازانی یکشنبه شب در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه که در سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه با توجه به‌ موقعیت‌های ویژه مرزی و اهمیت تجارت معطوف به صادرات، در ایجاد اشتغال و اقتصاد استان و کشور نقش موثری دارد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اهمیت برگزاری کارگروه‌های متعدد در راستای بررسی آخرین عملکرد و راهکارهای توسعه و بهبود صادرات از مرزهای استان کرمانشاه، افزود: تاکید بیشتری بر برگزاری جلسات کارگروه در حوزه‌های اقتصاد، آب، کشاورزی، توسعه صادرات و اشتغال استان دارم و معتقدم نباید برگزاری کارگروه برای مدیران ارشد استان به عنوان کار تلقی شود.

وی ادامه داد: کارگروه‌ها با حداقل افراد مرتبط و متخصص باید تشکیل شود و تردد طاقت‌فرسای فرماندار‌ شهرستان‌ها برای شرکت در این گونه جلسات به دلیل برخی عواقب و بازماندگی از کارهای اصلی کمتر شود.

رازانی با تاکید بر بازدید از قابلیت‌های مرز سومار توسط کارشناسان در روز‌های آینده برای تقویت و شناسایی پتانسیل‌های صادراتی از این منطقه، تصریح کرد: مسؤولان ادارات مخابرات، راه‌ و شهرسازی و... با بررسی و بازدید از مرز سومار باید توانمندی منطقه را شناسایی کنند تا در صورت نیاز حتی اعزام زوار به اربعین از مرز سومار انجام شود.

به گفته استاندار کرمانشاه، کشور عراق طی جلسات قبل موضوع اعزام زوار اربعین از مرز سومار را مورد ارزیابی و تایید قرار داد که در اواسط  مسیر مذاکره به عدم آمادگی زیرساخت‌های منطقه دیالی در عراق اشاره کرد، اما اکنون مرزبانی عراق فعالیت‌هایی در تلاش برای اصلاح زیرساخت‌ها دارد و ما نیز باید آمادگی لازم را کسب کنیم، چراکه سومار یکی از دروازه‌های مهم تجاری کشور می‌شود.

این مسؤول با اشاره به انجام مکاتبات با دولت و وزارت کشور طی روز‌های آینده در خصوص کسب مجوز برای رسمی کردن مرز سومار، تاکید کرد: مرز سومار از قابلیت‌های خوب تجاری و صادراتی بهره‌مند است و باید برنامه جدی در راستای رسمی شدن مرز سومار، استقرار پایانه‌ها و توسعه تجاری‌سازی در این منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کامیون‌های تجاری عراق بیمه ندارد، تصریح کرد: این کامیون‌ها گاهی در زمینه تخلیه بار با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند و اختصاص بیمه یک روزه برای کامیون‌های عراق منطقی است که باید عملیاتی شود، از طرفی قوانین ضدعفونی کردن کامیون‌های تجاری این کشور نیز برداشته شود.

رازانی خاطرنشان کرد: سازمان همیاری و شهرداری‌های استان کرمانشاه باید به بنگاه اقتصادی بزرگ تبدیل شود و در این راستا برنامه‌ و طرح‌های مناسبی ارائه کند.

این مسؤول با تاکید بر ساماندهی غرفه و دفاتر تجاری در مرز‌های استان براساس چهارچوب‌ و استاندارد‌های قانونی و موافقت با پیشنهاد ایجاد کریدور در مناطق مرزی استان، گفت: باید غرفه‌های غیرمجاز در محوطه‌های مرزی توسط گمرکات کنترل شود و مبتنی بر قانون فعالیت کند.

وی با اشاره به روز ملی صادرات و برپایی نمایشگاه توانمندهای صنعتی در کرمانشاه، گفت: در این مراسم باید از هیأت‌های تجاری عراق و دیالی دعوت شود و نیز برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه مذکور تا آذر ماه و قبل از زمان‌بندی انتخابات دولت و ریاست جمهوری در کشور انجام شود.

گفتنی است، استاندار کرمانشاه در این جلسه با اشاره به آمار کاهش صادرات طی 6 ماه اخیر در استان، از مسؤولان مربوطه پاسخ‌گویی مناسب و ارائه راهکاری‌های جدی در بهبود صادرات از مرز‌های استان کرمانشاه را خواستار شد و هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی‌ گمرکات،‌ صنعت، معدن و تجارت،‌ جهاد کشاورزی، سازمان همیاری و شهرداری‌های استان کرمانشاه و ... به بیان راهکار و طرح‌هایی اقتصادی و کاربردی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار