کد خبر: ۳۱۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 17 October 2016
 شکستگی متعدد لوله‌های آب شرب در سطح شهر یاسوج، این روزها به معضل اساسی این شهر تبدیل شده، مشکلی که شهرداری یاسوج همواره در قبال آن این سیاست را در پیش گرفته است که: «تعمیر لوله به بهای تخریب آسفالت ممنوع!»

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، کمبود آب شرب در شهر یاسوج همواره به عنوان یکی از چالش‌های اساسی این شهر مطرح بوده که در بسیاری موارد به جیره‌بندی و قطع مکرر آب در برخی مناطق شهری نیز منجر شده است.

فرسودگی 30 درصد شبکه آب شهر یاسوج و در پی آن شکستگی مکرر لوله‌های آب مشکلی است که این روزها بیش از گذشته خودنمایی می‌کند تا در کنار آن، با ممانعت برخی دستگاه‌های اجرایی از تعمیر این شکستگی‌ها، روزانه شاهد هدررفت هزاران لیتر آب شرب باشیم.

در حالی که شرکت آب و فاضلاب تلاش می‌کند تا با تعمیر شکستگی‌ها از هدررفت آب جلوگیری کند، شهرداری یاسوج مانع از حفاری می‌شود، تا آب شرب شهر یاسوج همچنان در قالب رودهای کوچک در نقاط مختلف شهر هدر رود.

آمار دقیقی از شکستگی لوله‌های آب نداریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در این باره با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد شکستگی لوله‌های آب در سطح شهر یاسوج در دسترس نیست، گفت: در حال حاضر 6 اکیپ شامل 4 پیمانکار اتفاقات شبکه و دو اکیپ اتفاقات شبکه در حال پیگیری و رفع مشکل شکستگی لوله‌های آب در سطح شهر هستند.

فرسودگی 30 درصد شبکه آب شهر یاسوج

علی لدنی‌نژاد با اشاره به اینکه 30 درصد شبکه آب شهر یاسوج فرسوده است، افزود: با توجه به این میزان فرسودگی، تعمیرات جوابگو نیست و باید بازسازی اساسی انجام شود.

وی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری، 50 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی شبکه فرسوده شهر یاسوج مصوب شد که با تخصیص این اعتبار، بازسازی اساسی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که طبق گزارشات، لوله آب خیابان مالک اشتر در محله دولت آباد دو ماه است که ترکیده و هیچ رسیدگی نمی‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از شکستگی‌های گزارش شده، مربوط به آب فضای سبزی است که از بلوار وارد خیابان می‌شود.

شهرداری اجازه حفاری نمی‌دهد

لدنی‌نژاد ابراز کرد: در برخی موارد نیز به دلیل تعدد شکستگی ها و لزوم تعمیرات آسفالت بعد از حفاری، شهرداری اجازه حفاری نمی‌دهد.

وی عنوان کرد: در حال رایزنی برای دریافت مجوز حفاری هستیم و اگر احیانا موردی وجود دارد که طولانی شده از این موارد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرداری یاسوج بیان کرد: جلسه‌ای به منظور همانگی بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری برای دریافت مجوزها برگزار می‌شود.

هرچند تلاش خبرنگار تسنیم برای تماس با مسئولان شهرداری یاسوج به جایی نرسید، اما انتظار می رود مسئولان آب و فاضلاب شهری هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر نقاط آسیب دیده اقدام کرده و شهرداری یاسوج نیز از صدور مجوز حفاری خودداری نکند تا بیش از این شاهد هدررفت آب در این شهر نباشیم.

گزارش از مرضیه جوشن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار