مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از آتش سوزی در ارتفاعات مشرف به کله انار در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ خبرداد.
کد خبر: ۳۱۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 14 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: آتش سوزی در ارتفاعات مشرف به کله انار در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ اتفاق افتاده و تلاش برای مهار حریق ادامه دارد.
 
مازیار سلیمان نژاد شامگاه اظهار کرد: این آتش سوزی از ساعتی پیش روی داده و بلافاصله نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و مردم برای مهار آن به منطقه اعزام شده اند.
 
وی افزود: هر چند وسعت این آتش زیاد و گسترده نیست اما با حضور یگان های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج و دستگاه های امدادی عضو ستاد مدیریت بحران این آتش سوزی در حال مهار شدن است.
 
سلیمان نژاد در خصوص وسعت این آتش سوزی یادآور شد: بعد از مهار کامل آتش میزان خسارت و گستره آن برآورد می شود ولی بی احتیاطی عامل انسانی می تواند علت اصلی وقوع آن باشد.
 
به گزارش تابناک ایلام، 31 مورد آتش سوزی در حدود 9 هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان ایلام در نیمه نخست امسال با تلاش نیروهای این اداره، مشارکت مردم و دیگر بخش ها مهار شده است.
 
بیش از 95 درصد این آتش سوزی ها به علت سهل انگاری گردشگران در مراتع و جنگل های این شهرستان ایجاد شده و با کمک نیروهای منابع طبیعی، اهالی بومی و محیط زیست مهار شده اند.
 
مساحت عرصه های زیرپوشش منابع طبیعی شهرستان ایلام شامل 212 هزار و 804 هکتار در سه بخش چوار، سیوان و مرکزی است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار