کد خبر: ۳۱۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 10 October 2016

 

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از آمادگی 18 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در این استان خبر داد و گفت:‌ نظارت کاملی بر ذبح قربانی داریم.

 

علی‌اصغر شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله مردم مسلمان و مومن و ولایت‌مدار ایران اسلامی در ماه محرم و صفر اقدام به برپایی مراسم عزاداری ویژه شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان و همچنین مراسم مربوط به اربعین حسینی (ع)، شهادت امام حسن (ع) و امام سجاد (ع) و رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) می‌کنند.

 

وی افزود: طبیعی است که در این ایام بسیاری از عزاداران و سوگواران اقدام به ذبح قربانی و پخش نذورات خود می‌کنند که لازم است بر نحوه ورود دام‌های سبک و سنگین و ذبح بهداشتی و شرعی آنها نظارت کامل انجام شود.

 

مدیرکل دامپزشکی استان البرز تصری کرد: از سوی دیگر باید نظارت لازم بر ورود و عرضه دام‌های زنده داشته باشیم که این مهم از یک ماه قبل از فرارسیدن ماه محرم در این استان انجام شده است.

 

شریفی گفت: با توجه به اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا تقاضا برای خرید دام و ذبح قربانی افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند، لذا تدابیر ویژه برای این ایام به طور کامل پیش‌بینی شده است.

 

وی بیان داشت:‌ در حال حاضر مراکز عرضه مجاز دام در استان البرز به طور مرتب از سوی کارشناسان و ماموران و بازرسان این سازمان کنترل می‌شود و انتظار داریم که شهروندان در صورت نیاز به خرید دام زنده، از این مراکز اقدام به تهیه نیاز خود کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: همچنین برای نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های سبک و سنگین در استان البرز هشت مرکز ثابت داریم که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دایر بوده و فعالیت خود را انجام می‌دهند.

 

شریفی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به شرایط موجود و نیاز عزاداران حسینی (ع) و هیأت‌ها و تکایا و مساجد، 10 اکیپ سیار نیز پیش‌بینی شده است که در روزهای نهم تا یازدهم محرم، به طور دائم مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

 

وی در پایان گفت: از مدیران هیأت‌های عزاداری و به طور کلی عموم عزاداران و سوگواران انتظار داریم که در صورت ذبح قربانی در این ایام، دام‌های مورد نیاز خود را از مراکز مجاز خریداری کرده و ذبح قربانی را در پایگاه‌های زیر نظر سازمان دامپزشکی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار